Εφαρμογές ποσοτικών μεθόδων στην ανάλυση αγοράς. Μελέτες Περίπτωσης

Citation:

Καθαράκη, Μ. & Κιουλάφας, Κ., 2008. Εφαρμογές ποσοτικών μεθόδων στην ανάλυση αγοράς. Μελέτες Περίπτωσης,

Abstract:

το πλαίσιο των διαδικασιών προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών για την ικανοποίηση αναγκών ή επιθυμιών των καταναλωτών εφαρμόζονται ποσοτικές μέθοδοι για την ανάλυση της αγοράς. Με αυτό τον τρόπο επιδιώκεται η ανάδειξη των αποφάσεων που πρέπει να λαμβάνονται, προκειμένου να αξιοποιούνται κατά τον άριστο δυνατό τρόπο οι διατιθέμενοι παραγωγικοί συντελεστές.

Στο βιβλίο αναλύονται μέσα από την εφαρμογή μεθόδων ποσοτικής ανάλυσης οι ακόλουθες ελληνικές αγορές: η αγορά αναψυκτικών, η αγορά μπύρας, η αγορά αυτοκινήτων, η αγορά οδοντόκρεμας, η αγορά τσιγάρων, συγκριτική αξιολόγηση της διαφήμισης και της διανομής συγκεκριμένου προϊόντος και η τουριστική αγορά.

Μέσα από την ανάλυση αυτών των αγορών, αναδεικνύονται τα θέματα που αναφέρονται στα ακόλουθα επιχειρησιακά επιστητά:
  • Συμπεριφορά του καταναλωτή
  • Βασικές αρχές που ισχύουν κατά τη λειτουργία της αγοράς
  • Προσδιορισμός των πολιτικών marketing των προϊόντων / υπηρεσιών στην αγορά (Marketing Mix)
  • Εκτίμηση και σύγκριση της αποτελεσματικότητας της διανομής προϊόντων και της διαφήμισης
  • Προσδιορισμός του ύψους της διαφημιστικής δαπάνης και διαχρονικός προγραμματισμός της
  • Προσδιορισμός του άριστου μείγματος μέσων προώθησης προϊόντων στην αγορά (Μedia Mix)
  • Διερεύνηση των εφαρμοστέων πολιτικών προώθησης προϊόντων στην αγορά στην περίπτωση εισαγωγής νέων προϊόντων
  • Αλληλεπίδραση των στρατηγικών προώθησης ανταγωνιστικών προϊόντων στις πωλήσεις τους
  • Προσδιορισμός των παραγόντων που επιδρούν στη διαμόρφωση των πωλήσεων προϊόντων εποχικής ζήτησης.

Publisher's Version