Η Αικατερίνη Γκαρή του Δημητρίου είναι Καθηγήτρια στο Τμήμα Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), με γνωστικό αντικείμενο «Κοινωνική Ψυχολογία». Διδάσκει στο Τμήμα Ψυχολογίας και σε άλλα τμήματα της Φιλοσοφικής Σχολής προπτυχιακά μαθήματα Κοινωνικής Ψυχολογίας ("Κοινωνική Ψυχολογία Ι", "Κοινωνική Ψυχολογία ΙΙ", "Κοινωνική Αλληλεπίδραση και Διαπροσωπικές Σχέσεις: Συστημική Προσέγγιση", "Στάσεις και Αξίες", "Δημιουργικότητα και Κοινωνική Αλληλεπίδραση"). Παράλληλα, διδάσκει μεταπτυχιακά μαθήματα Κοινωνικής Ψυχολογίας στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Ειδίκευσης στη Σχολική Ψυχολογία, του Τμήματος Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής και στο Διαπανεπιστημιακό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Προαγωγή και Αγωγή Υγείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι Διευθύντρια του Εργαστηρίου Ανάπτυξης της Δημιουργικότητας από το Δεκέμβριο 2017 έως σήμερα, εκπρόσωπος για την Ελλάδα της European Council for High Ability (ECHA) από το 2002 έως σήμερα και επιστημονική υπεύθυνη (Program Director) για την Ελλάδα της Ευρωπαϊκής Ομάδας για τη Μελέτη των Αξιών European Value Study (EVS, 2005-2024). Εξελέγη Πρόεδρος της μη-κερδοσκοπικής εταιρείας-σωματείου "Ελληνική Εταιρεία για την Προαγωγή της Εκπαίδευσης των Δημιουργικών/Χαρισματικών/Ταλαντούχων Παιδιών και Εφήβων" (2005-2011 και 2013-2021).
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στη μελέτη των προσωπικών και κοινωνικών αξιών, των στάσεων, στην κοινωνικοψυχολογική μελέτη της οικογένειας, στη μελέτη των στάσεων και των αξιών στην εκπαιδευτική κοινότητα, των ψυχοκοινωνικών χαρακτηριστικών των ατόμων με υψηλές ικανότητες και χαρίσματα στο σχολικό περιβάλλον, της επισήμανσής τους στο σχολικό πλαίσιο και του ρόλου του εκπαιδευτικού, καθώς και στη μελέτη των αξιών, των κοινωνικών αξιωμάτων και των στερεοτυπικών αντιλήψεων στη μικρή και ευρύτερη κοινότητα. Υπήρξε μέλος της Διεθνούς Επιστημονικής Επιτροπής του 8th Conference of the European Council for High Ability (ECHA), Rhodes, Greece, 9-13 October, 2002. Ως συν-πρόεδρος, διοργάνωσε το 18th International Congress of the International Association for Cross-Cultural Psychology, Ιsle of Spetses, 11-15 July 2006. Από το Μάρτιο 2025, είναι Guest Editor of the Special Issue "Cultural and Cross-Cultural Perspectives on Attitudes,Values and Social Axioms", for the Behavioral Sciences Journal.
Κάποιες από τις πρόσφατες δημοσιεύσεις της:
Gari, A. (2016). The dynamics of gifted students’ psychoeducational provisions in Greece. ECHA NEWS, 30(1), 11-12.
Gari, A. (2019). An in depth view of what happens to the gifted and talented students in Greece. ECHA News, 33(1), 14-15.
Gari, A. (2021). Initiatives for the education of the gifted within the COVID-19 pandemic ECHA News, 35(1), 16.
Gari, A., Dalla, M., & Antoniou, S. (2015). Emotional and behavioral reactions to perceived injustice. Stereotypes and acculturation. In S. Antoniou, Current Perspectives in Occupational Health Psychology (pp. 223-243). Athens: Broken Hill Publishers Ltd.
Gari, A., Mrvoljak-Theodoropoulou, I., & Nikolopoulou, V. (2023). Greek teachers’ beliefs as correlated with students’ self-efficacy during a nomination procedure of students with high potential. In V. Chiou, V., L. Gunis, O. Holz, O. N. Ertȕrk, J. Ratkowska-Pasikowska, & F. Shelton, (Eds.), Voices from the classroom (pp. 120-129). Waxmann Publishing Co.
Gari, A., Mylonas, K., & Portešová, S. (2015). An analysis of attitudes towards the gifted students with learning difficulties using two samples of Greek and Czech primary school teachers. Gifted Education International, 31(3), 271-286 doi:10.1177/0261429413511887.
Gari, A., Mylonas, K., Nikolopoulou, V., & Mrvoljak, I. (2021). Educational and Learning Resources in a Greek Student Sample: QELC factor structure and methodological considerations. Psychological Test and Assessment Modeling, 63(2), 205-226.
Gari, A., Papakonstantinou, A., Mandaliou, I., Nikolopoulou, V. & Kokkinos, T. (2018). Gifted children’s drawing and significant others’ needs. In Gabrijelčič, M. K., & Željeznov, M. S. Teaching Gifted and Talented Children in a New Educational Era (pp. 53-73). Koper, Slovenia: University of Primorska Press.
Mrvoljak-Theodoropoulou, I., Gari, A., & Mylonas, K. (2020). Υoung adults’ assertiveness in relation to parental acceptance-rejection in Greece and in Bosnia and Herzegovina. Sage. Psychological Reports,125(1), 29-54. DOI: 10.1177/0033294120980967
Panagiotopoulou, P., Gari, A., & & Emvalotis, A. (2022). Traditional and post-materialistic values about family and marriage in Greece. In R. Luijkx, T. Reeskens, & I. Sieben & (Eds.), Reflections on European Values. Honouring Loek Halman’s Contribution to the European Values Study. Brill’s EVS-series. https://research.tilburguniversity.edu/en/publications/reflections-on-european-values-honouring-loek-halmans-contribution.
Polyzopoulou, K., Kokaridas, D. Patsiaouras, A. & Gari, A. (2014). Teachers’ attitudes toward education of gifted children in Greek educational settings Journal of Physical Education and Sport, 14(2), 211 - 221.
Roy, S., Neumann, C., Jones, D. Gari, A., & Šram, Z. (2021). Psychopathic propensities contribute to social dominance orientation and right-wing authoritarianism in predicting prejudicial attitudes in a large European sample. Journal of Personality and Individual Differences,16(1), 110355. https://doi.org/10.1016/j.paid.2020.110355.
Tatarko, A., Mironova, A., Gari, A., van de Vijver, Fons J. R. (2020). The relationship between human values and acceptability of corruption in Russia and Greece. Psychology in Russia: State of the Art, 13(3), 79-95.
Yik, M., Mues, C., Sze, I. N. L., Kuppens, P., Tuerlinckx, F., De Roover, K., Kwok, F. H. C., Schwartz, S. H., Abu-Hilal, M., Adebayo, D. F., Aguilar, P., Al-Bahrani, M., Anderson, M. H., Andrade, L., Bratko, D., Bushina, E., Choi, J. W., Cieciuch, J., Dru, V., . . . Russell, J. A. (2023). On the relationship between valence and arousal in samples across the globe. Emotion, 23(2), 332–344. https://doi.org/10.1037/emo0001095