ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

Σκοπός του μαθήματος είναι η διερεύνηση θεωρητικών, επιστημολογικών και μεθοδολογικών διαστάσεων και εφαρμογών του πεδίου της Εκπαίδευσης Ενηλίκων με έμφαση στον σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων και στο ρόλο του εκπαιδευτή ενηλίκων. Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει:

  • Βασικές έννοιες της εκπαίδευσης ενηλίκων
  • Ο ορισμός της ενηλικιότητας (Gould, Jung)
  • Διερεύνηση εκπαιδευτικών αναγκών ενηλίκων και εμπόδια στη μάθηση (P.Cross)
  • Κεντρικές θεωρίες της Εκπαίδευσης Ενηλίκων (M. Knowles, P. Freire, P. Jarvis, Rogers, G. Bateson κλπ.).
  • Τύποι Μάθησης (K. Illeris)
  • Mοντέλο D. Kolb και εφαρμογή στον σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων
  • Θεωρία Μετασχηματισμών (Jack Mezirow).
  • Διερεύνηση αναγκών ενηλίκων
  • H κατανόηση του ρόλου και των ορίων του εκπαιδευτή ενηλίκων.
  • Σχεδιασμός προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων – ορισμός πλαισίου-τυπική, μη-τυπική, άτυπη μάθηση
  • Εναρκτήρια Συνάντηση και Ενεργητικές τεχνικές μάθησης
  • Μέτρηση ικανοποίησης εκπαιδευόμενων, αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτή, κριτικός αναστοχασμός, αξιολόγηση εκπαιδευτικού προγράμματος.

Semester: 

Spring

Offered: 

2022

Related Materials