Σκοπός του μαθήματος είναι η διερεύνηση θεωρητικών, επιστημολογικών και μεθοδολογικών διαστάσεων και εφαρμογών του πεδίου της Εκπαίδευσης Ενηλίκων με έμφαση στον σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων και στο ρόλο του εκπαιδευτή ενηλίκων. Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει:
- Βασικές έννοιες της εκπαίδευσης ενηλίκων
- Ο ορισμός της ενηλικιότητας (Gould, Jung)
- Διερεύνηση εκπαιδευτικών αναγκών ενηλίκων και εμπόδια στη μάθηση (P.Cross)
- Κεντρικές θεωρίες της Εκπαίδευσης Ενηλίκων (M. Knowles, P. Freire, P. Jarvis, Rogers, G. Bateson κλπ.).
- Τύποι Μάθησης (K. Illeris)
- Mοντέλο D. Kolb και εφαρμογή στον σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων
- Θεωρία Μετασχηματισμών (Jack Mezirow).
- Διερεύνηση αναγκών ενηλίκων
- H κατανόηση του ρόλου και των ορίων του εκπαιδευτή ενηλίκων.
- Σχεδιασμός προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων – ορισμός πλαισίου-τυπική, μη-τυπική, άτυπη μάθηση
- Εναρκτήρια Συνάντηση και Ενεργητικές τεχνικές μάθησης
- Μέτρηση ικανοποίησης εκπαιδευόμενων, αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτή, κριτικός αναστοχασμός, αξιολόγηση εκπαιδευτικού προγράμματος.
Semester:
Spring
Offered:
2022