ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

ΘΕ-124Επ   Κοινωνικό Φύλο και Αθλητισμός (Gender and Sports)

Προσφέρεται  σε φοιτητές/τριες ΕRASMUS στην αγγλική γλώσσα:

-Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος για φοιτητές/τριες  ERASMUS:-  Gender and Sport: https://eclass.uoa.gr/courses/PHED269/

-UoA scholar:   http://scholar.uoa.gr/ikamper/publications: (Διαθέσιμη βιβλιογραφία (pdf) για φοιτητές/τριες ERASMUS)

- Κοινωνικό Φύλο & Αθλητισμός: https://eclass.uoa.gr/courses/PHED263/

Περιεχόμενο μαθήματος:

Το μάθημα πραγματεύεται τις σύγχρονες συζητήσεις για το φύλο (gender) και το κοινωνικό κεφάλαιο υπό την οπτική της κοινωνικής ενσωμάτωσης και της ισότιμης συμμετοχής και μεταχείρισης στα αθλητικά δρώμενα. Εισάγει την έμφυλη διάσταση, εστιάζοντας στην κοινωνική ισότητα, σε διάφορες κοινωνικές περιοχές (π.χ. οικονομία, τεχνολογία, ΜΜΕ, αθλητισμό), επισημαίνοντας ότι το ζήτημα αυτό δεν αφορά μόνο στο γυναικείο φύλο. Κοινωνικές διακρίσεις προκύπτουν και λόγω εθνικότητας, θρησκείας, κοινωνικής τάξης, σεξουαλικού προσανατολισμού, σωματικής αναπηρίας, ηλικίας κ.ά. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες  αναμένεται να είναι σε θέση να:

-          αναπτύξουν κριτική σκέψη στην ανάλυση των κοινωνικών φαινομένων σε ένα πολυπολιτισμικό και συνεχώς μεταβαλλόμενο κοινωνικό περιβάλλον: π.χ. φυλετικές–κοινωνικές διακρίσεις, η διάσταση του φύλου,  η κοινωνική διάσταση της έννοιας του διαφορετικού (difference) και της διαφορετικότητας /πολυμορφίας (diversity)

-          εστιάζουν στο θέμα της προώθησης της έμφυλης ισότητας στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό (παρακολούθηση και μελέτη ζητημάτων που σχετίζονται με την ισότητα και την ίση μεταχείριση των φύλων)

-          παρακολουθούν τις σύγχρονες συζητήσεις για την πολυπολιτισμικότητα και τις νέες μορφές  κοινωνικού αποκλεισμού (το ρατσισμό και την ξενοφοβία), υπό την οπτική της κοινωνικής ενσωμάτωσης:  σεβασμό στη διαφορετικότητα-πολυμορφία (diversity),  ενταξιακά προγράμματα.

Μαθησιακά στοιχεία

Tο μάθημα αποσκοπεί  να προάγει την κριτική σκέψη, την κοινωνική συνείδηση, και την  κριτική εξέταση του κοινωνικού αποκλεισμού:

-          Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

-          Σεβασμός στη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα

-          Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου και κοινωνικής ισότητας

-          Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

-          Προαγωγή ενός αναστοχαστικού τρόπου σκέψης

-          Σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον

 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (12-13 εβδομάδες)

  1. Εισαγωγή:  Φύλο, Κοινωνικό Κεφάλαιο, Πολυπολιτισμικότητα και Αθλητισμός·  
  2. Το κοινωνικό νόημα του φύλου (θεωρητικές προσεγγίσεις) · Tο Φύλο στον Αθλητισμός και τη Φυσική Αγωγή 
  3. Ο Αθλητισμός ως πεδίο κοινωνικής χειραφέτησης: Οι Ολυμπιακοί Αγώνες ως μέσο γνωστοποίησης των ανθρώπινων δικαιωμάτων·  Διαχρονική προσέγγιση του γυναικείου αποκλεισμού  (1896-2019)·  Οι ανώνυμες ηρωίδες του Αθλητισμού και της Φυσικής Αγωγής
  4. Ελλειμματική κάλυψη του γυναικείου αθλητισμού στα ΜΜΕ·  Σεξιστική προβολή · Οι  αξιώσεις των ανδρών για συμμετοχή σε  γυναικεία αθλήματα·  Η κρίση των αρρένων με το σώμα τους (σύνδρομο του Άδωνη)· Σωματοποίηση  (embodiment),  φύλο και μεταμορφώσεις της σωματικότητας (somatics, corporeality, corporality, somaesthetics)
  5. Η αντικειμενικοποίηση του ανδρικού σώματος·  H εμπορευματοποίηση της αθλητικής ταυτότητας: Μοντελοποιημένοι αθλητές/τριες στα ΜΜΕ· Προβολή των άφυλων αθλητών/τριών· Η ομοφοβία στον Αθλητισμό 
  6. Ασώματη κοινωνία , ψηφιακά σώματα (virtual bodies),  έμφυλη ουδετερότητα ·  Η τεχνολογία του σώματος     
  7.  Η γυναικεία υποεκπροσώπηση στην αθλητική ηγεσία ·  Ολυμπιακή επιχειρηματικότητα· «Θηλυκές» ηγετικές δεξιότητες· «Επιχειρώντας Αλλιώς» στην εποχή της κρίσης: Η γυναικεία αθλητική και κοινωνική επιχειρηματικότητα,  ανεκμετάλλευτη πηγή κοινωνικού κεφαλαίου
  8. Κοινωνικό κεφάλαιο και κοινωνική ενσωμάτωση: Θεωρίες και σύγχρονος διάλογος
  9. Κοινωνικό κεφάλαιο, φύλο και αθλητισμός:  Εμπειρίες αθλητριών
  10.  Κοινωνικό κεφάλαιο και μετανάστευση:  Δουλεμπόριο, εθνικισμός, ρατσισμός και ξενοφοβία·  Η σύγχρονη δουλεία στην Ελλάδα σήμερα και η ανεξέλεγκτη εισροή προσφύγων
  11. Ο Αθλητισμός στην υπηρεσία της ειρήνης, της συμφιλίωσης και της ανάπτυξης
  12. Ενταξιακά προγράμματα: Η παιδεία ειρήνης (peace education) σήμερα και  ο ρόλος του αθλητισμού και της φυσική αγωγής στην επίλυση συγκρούσεων και την αντιμετώπιση διαφόρων μο
  13. ρφών βίας: σεξιστικής,  ρατσιστικής, ενδοσχολικής (bullying), ηλεκτρονικής (cyberbullying)
  14.    Η έμφυλη ουδετερότητα· Ψηφιακές δεξιότητες και ψηφιακός αποκλεισμός: Γεφυρώνοντας το έμφυλο ψηφιακό χάσμα.

 

ΘΕ-141Υπ    Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία

Προσφέρεται  σε φοιτητές/τριες ΕRASMUS στην αγγλική γλώσσα:

ü Εκπόνηση εργασίας στην Αγγλική,

ü  Διαλέξεις στην Αγγλική γλώσσα στο Σπουδαστήριο  της Κοινωνιολογίας, όταν έχουν δηλώσει τουλάχιστον  (3) τρεις φοιτητές/τριες

ü  UoA scholar:   http://scholar.uoa.gr/ikamper/publications: (Διαθέσιμη βιβλιογραφία (pdf) για φοιτητές/τριες ERASMUS)

ü  Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία: https://eclass.uoa.gr/courses/PHED264/

Η Κοινωνιολογία ασχολείται με την Αλλαγή, τη διαρκώς μεταβαλλόμενη κοινωνική πραγματικότητα.  Η Κοινωνιολογία είναι η επιστήμη που μελετά τα συστήματα της κοινωνικής δραστηριότητας και τις σχέσεις μεταξύ αυτών των συστημάτων.  Στόχος της διδασκαλίας  είναι η απόκτηση  γνώσεων που θα βοηθήσουν τους φοιτητές/τριες να κατανοούν τον περίπλοκο τρόπο που συγκροτείτε η κοινωνική πραγματικότητα και να εφαρμόζουν αυτή τη γνώση στην ακαδημαϊκή τους ενασχόληση. Το μάθημα αποσκοπεί στην εξοικείωση των φοιτητών/τριών με το επιστημονικό πεδίο της Κοινωνιολογίας και ειδικά την εφαρμογή της κοινωνιολογικής προσέγγισης, της κοινωνιολογικής φαντασίας (κριτικής και πολυπρισματικής οπτικής) σε κοινωνικά ζητήματα-ερωτήματα όπως: Γιατί υπάρχουν κοινωνικές ανισότητες, διακρίσεις και προκαταλήψεις; Ποιες είναι οι αιτίες των πληθυσμιακών μετακινήσεων, των μαζικών μετακινήσεων πληθυσμών και προσφύγων σήμερα; Γιατί υπάρχουν επαναστάσεις και πόλεμοι; Τι σημαίνει δύναμη, εξουσία και κράτος; Γιατί υπάρχει φτώχεια, ανεργία και αυξημένη εγκληματικότητα στην κοινωνία μας;  Γιατί είμαι άνεργος/η; Γιατί είμαι διαζευγμένος/η;  Γιατί υπάρχει υπογεννητικότητα στην κοινωνία μας; Πώς επιδρούν οι κοινωνικές μεταβολές στην επαγγελματική και προσωπική μας ζωή;  Όσο περισσότερα γνωρίζουμε γιατί ενεργούμε με τον τρόπο που ενεργούμε και για το γενικότερο τρόπο λειτουργίας της κοινωνίας μας τόσο περισσότερες οι πιθανότητες να μπορούμε να επηρεάσουμε το μέλλον μας  (Giddens 2009).  Επιχειρώντας και μια σύντομη σύνδεση με το σήμερα της ελληνικής κοινωνίας, επισημαίνετε ότι, ποτέ, ίσως, μεταπολεμικά η επιστήμη της Κοινωνιολογίας δεν ήταν τόσο απαραίτητη για την Ελλάδα όσο είναι αυτή την περίοδο, που ξεκίνησε με τη δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα, εποχή βαθιάς οικονομικής κρίσης και πρωτοφανούς αβεβαιότητας για την επιβίωση στρωμάτων του ελληνικού λαού.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες: 

-          Εξοικειώνονται με τις βασικές έννοιες, την ορολογία, τον προβληματισμό και το αντικείμενο της Κοινωνιολογίας με έμφαση στις κύριες κοινωνικές μονάδες και στους μεταξύ τους συσχετισμούς στην κοινωνική συμπεριφορά, την κοινωνική δράση και την κουλτούρα

-          Προετοιμάζονται για τη συμμετοχή τους στο  μάθημα της Αθλητικής Κοινωνιολογίας

-          Αναμένεται να είναι σε θέση να αναπτύξουν κριτική σκέψη στην ανάλυση των κοινωνικών φαινομένων σε ένα πολυπολιτισμικό και συνεχώς μεταβαλλόμενο κοινωνικό περιβάλλον: π.χ. κοινωνικές ανισότητες και κοινωνική κινητικότητα· φυλετικές–κοινωνικές διακρίσεις το ενδιέφεραν των σύγχρονων κοινωνιών για τον Aθλητισμό και η αλληλεπίδρασή του με άλλα κοινωνικά συστήματα: οικονομία, πολιτική, μέσα μαζικής ενημέρωσης (ΜΜΕ), τεχνολογία, κ.ά.

-          Θα πρέπει να είναι σε θέση να παρακολουθούν και να κατανοούν τις σύγχρονες συζητήσεις για την πολυπολιτισμικότητα  και τις νέες μορφές  κοινωνικού αποκλεισμού

-          θα πρέπει να είναι σε θέση να κατανοούν και να συγκρίνουν βασικές έννοιες της Κοινωνιολογίας που αφορούν τις αιτίες, μορφές και συνέπειες του κοινωνικού αποκλεισμού και των κοινωνικών διακρίσεων λόγω φύλου, θρησκείας, εθνικότητας, κοινωνικής τάξης, ηλικίας, σωματικής αναπηρίας, σεξουαλικού  προσανατολισμού,  κ.ά.

Προαιρετικά:  Οι φοιτητές/τριες έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν τη βαθμολογία τους με την  εκπόνησης γραπτής εργασίας και προφορικής παρουσίασης  διάρκειας 15 λεπτών.

Η Κοινωνιολογίας είναι η συστηματική, αναλυτική, αφηρημένη, και στοχαστική μελέτη της ανθρώπινης κοινωνίας. Αποτελεί δυναμική κοινωνική επιστήμη δεδομένου ότι οι κοινωνιολόγοι συνεχώς ερμηνεύουν και επανερμηνεύουν τον κοινωνικό κόσμο προτείνοντας ολοένα και νεότερες θεωρίες και ακόμη πιο νέες και πρωτότυπες λύσεις για τα κοινωνικά προβλήματα.  Η Κοινωνιολογία επικεντρώνεται στις κοινωνικές σχέσεις του ατόμου και των κοινωνικών ομάδων των σύγχρονων κοινωνιών. Τα θέματα που διαπραγματεύεται η κοινωνιολογία αφορούν κοινωνικές ομάδες, κοινωνικές κατηγορίες, στατιστικά σύνολα και κυρίως κοινωνικές τάξεις αποτελούμενες από ανθρώπους με διαφορετικές ανάγκες, δυνατότητες και συμφέροντα. Αυτές τις δυναμικές διαφορές οφείλει να διακρίνει, να διερευνά και να ερμηνεύει η Κοινωνιολογία με όλα τα μεθοδολογικά εργαλεία και την αντικειμενικότητα που μπορεί να επιδείξει.  Γι’ αυτόν το λόγο, η κριτική οπτική αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της Κοινωνιολογίας. Στόχος είναι να ακονίσουν οι φοιτητές/τριες τη σκέψη τους με την απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων σε θέματα κοινωνιολογικού ενδιαφέροντος.   

Περιγραφή-Θεματολογία:

Μελέτη της ανθρώπινης συμπεριφοράς· Κοινωνία, κουλτούρα και κοινωνική συγκρότηση·  Ρόλος και Στάτους· Κοινωνικοποίηση· Παρεκκλίνουσα συμπεριφορά· Κοινωνικές Δομές· Κοινωνική Διαστρωμάτωση· Κοινωνικές Τάξεις·  Κοινωνική Δράση·  Σχέσεις κράτους-πολίτη, οι κύριοι θεσμοί του σύγχρονου καπιταλιστικού κράτους· Οικογένεια· Κοινωνία και Θρησκεία· Κοινωνία και Εκπαίδευση· Μοναξιά και Αποξένωση· Σκαπανείς της Κοινωνιολογικής Σκέψης· Μεθοδολογικές Κοινωνιολογικές Προσεγγίσεις του Αθλητισμού και της Φυσικής Αγωγής.

Tο μάθημα αποσκοπεί  να προάγει την κοινωνιολογική προσέγγιση και κριτική σκέψη:

-           Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

-          Σεβασμός στη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα

-          Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου και κοινωνικής ισότητας

-          Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

-          Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

-          Κοινωνική  συνείδηση:  κριτική εξέταση του κοινωνικού αποκλεισμού

-          Προαγωγή ενός αναστοχαστικού τρόπου σκέψης

 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (12-13 εβδομάδες):

  1. Γενική Κοινωνιολογία: μακροκοινωνιολογία-μικροκοινωνιολογία· Ειδική Κοινωνιολογία: Αθλητική Κοινωνιολογία, Κοινωνιολογία των Φύλων, Κοινωνιολογία του Κοινωνικού Αποκλεισμού, κ.ά. ·  Οι βασικές έννοιες της Κοινωνιολογίας· Σκαπανείς της κοινωνιολογικής σκέψης (Κοντ, Μαρξ, Σπένσερ, Ντερκχάϊμ, Βέμπερ, κ.ά.) ·
  2. Αρχές της Κοινωνιολογίας στην Ελλάδα
  3. Η Κοινωνιολογική προσέγγιση-σκέψη-θεώρηση ·  Αυτοδιαφωτισμός, αναπτύσσοντας κοινωνιολογική συνείδηση ·   Εφαρμογή της Κοινωνιολογικής Φαντασίας· υποκειμενισμός και αντικειμενισμός στις κοινωνικές επιστήμες
  4.  Η έννοια της ανισότητας στην Κοινωνιολογία: κοινωνικές  ανισότητες, κοινωνική κινητικότητα και κοινωνικός αποκλεισμός
  5.  Κοινωνική  Τάξη, Αταξία και Αλλαγή: Κοινωνικές δυνάμεις, κοινωνική μεταβολή
  6.  Κοινωνικές ομάδες, κοινωνικές κατηγορίες και στατιστικά σύνολα
  7. Η Παγκοσμιότητα της Οικογένειας
  8. Κοινωνική διαστρωμάτωση
  9. Κοινωνία και Εκπαίδευση: κοινωνικές λειτουργίες·  Εκπαίδευση και κοινωνική στρωμάτωση· Παιδεία και Μειονότητες· Προκατάληψη και Διάκριση (discrimination) ·  Πολυπολιτισμική-διαπολιτισμική παιδεία
  10. Κοινωνία και Θρησκεία·  Κουλτούρα
  11. Δύναμη, Εξουσία και Κράτος και  η Τέταρτη Εξουσία
  12. Το Σύγχρονο Ελληνικό Κράτος (1821-2020)
  13. Κοινωνία, Κοινωνικοποίηση του Ατόμου, Ρόλος και Στάτους

 ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ   ---   ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ 

524 ΚΑ  - ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ  (8 ECTS)

Καθηγητής Ν. Πατσαντάρας,   Αναπλ. Καθηγήτρια. Ε. Καμπερίδου

 Σκοπός

Η περιγραφή, ανάλυση και εξήγηση μείζονος σημασίας αθλητικών-κοινωνικών ζητημάτων με τη χρήση κοινωνιολογικών εννοιών και κοινωνιολογικών  θεωριών σε μια μακρο- και μικρο-αθλητική κοινωνιολογική προοπτική, έτσι ώστε να κατανοήσουν οι μεταπτυχιακοί φοιτητές και οι μεταπτυχιακές φοιτήτριες, πως συγκροτούνται και διαμορφώνονται οι επικοινωνιακές πρακτικές και δράσεις και κατ' επέκταση οι κοινωνικές πραγματικότητες στο αθλητικό κοινωνικό πεδίο.

Θεματικές Ενότητες

  1. Αθλητισμός και Κοινωνική-Πολιτισμική Εξέλιξη (Sport and socio–cultural developments)
  2. Κοινωνιολογικές Θεωρίες, Αθλητική Δραστηριότητα και Αθλητική Επικοινωνιακή Πρακτική (Sociological theories, sport activity and sport communication practices)
  3. Δομικές Μεταβολές του Αθλητισμού και μεταβολές του Αθλητικού Νοήματος στις Προοπτικές της Μετανεωτερικότητας (Institutional changes in sport and the meaning of sport in Postmodernity)
  4. Ο Αθλητισμός ως Σχετικά Αυτόνομο Κοινωνικό Σύστημα. Εσωτερική Διαφοροποίηση του Αθλητισμού (Sport as an autonomous social system. Internal differentiations)
  5. Κοινωνικοποίηση στον Αθλητισμό και δια του Αθλητισμού (Socialization in sport and through sport)
  6. Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ), Κοινωνικά Δίκτυα και Αθλητισμός (Mass media, social media and sport)
  7. Πολιτικές Ιδεολογίες και Αθλητική/Φυσική Δραστηριότητα (Political ideologies and sport/ physical activity)
  8. Αθλητισμός και Έθνος-Κράτος: Συσχετισμοί μεταξύ Αθλητικής Δραστηριότητας, Διεθνισμού, Πατριωτισμού και Εθνικισμού (Sport and the nation-state: correlations between sport activity, internationalism, patriotism and nationalism)
  9. Θρησκευτικά Δόγματα, Αθλητική-Φυσική Δραστηριότητα και Σωματική Άσκηση (Religious doctrines, sport-physical activity and physical exercise)
  10. Εμπορευματοποίηση της Αθλητικής Δραστηριότητας και μεταβολές του Αξιακού Συστήματος του Αθλητισμού (Commercialization in sport and changes in the value system of sport)
  11. Ανθρώπινο-Φυσικό Σώμα, Εικονικό Σώμα,  Αθλητισμός, Φυσική Δραστηριότητα, Σωματική Άσκηση και Φυσική Αγωγή στην Ψηφιακή Εποχή (The human-physical body, the virtual body,  sport, physical exercise and physical education in the Digital Age)
  12. Παγκοσμιοποίηση και Αθλητισμός: Αλληλεπιδράσεις, Συσχετισμοί και Παραδοξότητες (Globalization and Sport: Interactions, correlations and paradoxes)
  13. Ο Αθλητικός Χώρος και Χρόνος ως Πεδίο Διαμόρφωσης και Διακήρυξης Ταυτοτήτων (Sport Space and Time as a field for the construction and declaration of sport identities)

Αξιολόγηση

  (α) Παράδοση μιας διερευνητικής εργασίας  (15-20 σελίδες) της οποίας το θέμα θα αντιστοιχεί στις θεματικές ενότητες του εν λόγω γνωστικού αντικειμένου (50%), (β)  παρουσίαση δύο θεμάτων αθλητικού-κοινωνιολογικού περιεχομένου και ενδιαφέροντος (20%), (γ) συνέπεια και συμμετοχή στο μάθημα (30%).

645 ΚΑ  - ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ  ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (9 ECTS)

Σκοπός

Η εξειδικευμένη μελέτη, διερεύνηση, εξήγηση και κατανόηση επίκαιρων αθλητικών ζητημάτων, σε ένα αθλητικό-κοινωνιολογικό γνωστικό πλαίσιο.

 Θεματικές Ενότητες

  1. Το Ζήτημα της Φαρμακοδιέγερσης στον Ελληνικό Αθλητισμό των Επιδόσεων-Πρωταθλητισμό (Doping in competitive sports in Greece)
  2. Το φαινόμενο της Βίας στον Αθλητισμό: Το παράδειγμα της Βίας στο Ποδοσφαιρικό Γήπεδο (Violence in sports: the example of football violence)
  3. Γυναίκα, Αθλητισμός, Φυσική Δραστηριότητα και Σωματική Άσκηση (Women, sport, physical activity and exercise)
  4. Φύλο και Αθλητισμός (Gender and Sport)
  5. Φύλο και Νέες Κανονικότητες: Ζητήματα περί Σεξουαλικού Προσανατολισμού (Gender and New Normalities: current issues on sexual orientation)
  6. Κοινωνικό Κεφάλαιο, Φύλο και Αθλητισμός (Social Capital, Gender and Sport)
  7. Φύλο, Επιχειρηματικότητα και Ηγεσία στον Αθλητισμό (Gender, sport entrepreneurship and leadership skills)
  8. Ο Αθλητικός Χώρος ως Πεδίο Άμβλυνσης αλλά και Καλλιέργειας του Ρατσισμού (Sport space as a field for both the elimination and cultivation of racism)
  9. Αθλητισμός και Υγεία: Μετανεωτερικές  Κριτικές Προσεγγίσεις (Sport and health: Postmodern critical approaches)
  10. Το Δρων Υποκείμενο στον Αθλητισμό, Προπονητική Δράση και Αθλητικές Δομές: Αθλητικοί-Κοινωνιολογικοί Προβληματισμοί με Ηθικές Προεκτάσεις (Sport agency, the trainer and sport structure: Sport-Sociological approaches with ethical projections)
  11. Ο Κοσμοπολιτισμός ως Εναλλακτικό Εργαλείο Ανάλυσης Αθλητικών-Κοινωνιολογικών Ζητημάτων: Το Παράδειγμα του Ολυμπιακού Αθλητισμού (Cosmopolitanism as an alternative tool for analyzing sport-sociological issues: the Olympic example)
  12. Εναλλακτικές Μορφές Άθλησης, Φυσικής Δραστηριότητας και Σωματικής Άσκησης: Το Παράδειγμα του Δρομικού Κινήματος στην Ελλάδα (Alternative forms of athletics, physical exercise and body exercise: The example of the Running Movement in Greece)
  13. Θετικισμός και Ποιοτικές Μέθοδοι Έρευνας στο Αθλητικό-Κοινωνιολογικό Πεδίο: Συγκλήσεις και Παραδοξότητες (Positivism and qualitative research methods in sport-sociological fields: connections and paradoxes)

Αξιολόγηση

  α) Παράδοση μιας διερευνητικού περιεχομένου εργασίας (15-20 σελίδες), της οποίας το θέμα θα αντιστοιχεί στις ανωτέρω θεματικές ενότητες  (50%), (β)  παρουσίαση τριών θεμάτων αθλητικού-κοινωνιολογικού περιεχομένου και ενδιαφέροντος (20%), (γ) συνέπεια και συμμετοχή στο μάθημα (30%).

646 ΚΑ  -  ΚΑΘΟΔΗΓΟΥΜΕΝΗ ΜΕΛΕΤΗ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛ. ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (8 ECTS)

Σκοπός

Η συστηματική και εξειδικευμένη ενασχόληση του φοιτητή, της φοιτήτριας, με ένα αθλητικο-κοινωνιολογικό ζήτημα, με τελικό στόχο, την πραγμάτωση και τη δημοσιοποίηση μιας επιστημονικής μελέτης-έρευνας. 

Διαδικασία

Η καθοδηγούμενη μελέτη πραγματοποιείται στο πλαίσιο μιας συστηματικής συνεργασίας μεταξύ φοιτητή-τριας και επιβλέποντα καθηγητή-τριας. Υλοποιείται σε τέσσερα στάδια:

α) Επιλογή από τον φοιτητή, -τρια ενός θέματος το οποίο εξηγεί και περιγράφει στη βάση μιας σχετικής με το θέμα βιβλιογραφικής ανασκόπησης.

β) Διαμόρφωση της ερευνητικής πρότασης και έγκριση αυτής από τον επιβλέποντα καθηγητή, επιβλέπουσα  καθηγήτρια.

γ) Υποστήριξη της ερευνητικής πρότασης

δ) Το μάθημα περατώνεται με την κατάθεση της ερευνητικής πρότασης

 

 

 

 

 

Class: 

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ: ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ, ΥΛΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ (5) ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 2020 -2021