Περίληψη: Στόχος της εργασίας είναι να αναδείξει ζητήματα επιστημονικής παιδείας που χαρακτηρίζουν την ελληνική κοινωνία σε θέματα περιβάλλοντος και υγείας, καθώς και την ανάγκη ενσωμάτωσης της Διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών και της Βιολογίας με την Υγεία και την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Για το σκοπό αυτό, γίνεται καταρχήν μία παρουσίαση προηγούμενων παραδειγμάτων από τη βιβλιογραφία αλλά και μία παρουσίαση δικών μου προηγούμενων μελετών πάνω στο αντικείμενο. Έτσι, αναφέρεται με παραδείγματα καταρχήν, ότι η Ελληνική και φυσικά, άλλες κοινωνίες, χαρακτηρίζονται από σημαντικό έλλειμμα στην εξοικείωση με τα θέματα Περιβάλλοντος και Υγείας. Στη συνέχεια, κάνω μια ιστορική και προσωπική αναδρομή για την εξέλιξη του τομέα της περιβαλλοντικής υγείας και γενετικής και προσπαθώ να κάνω κάποια ανασκόπηση της ιστορίας του κλάδου, μια και είχα το προνόμιο να βιώσω την ιστορική πορεία του κλάδου σχεδόν από τη γέννησή του. Τέλος, παρουσιάζεται, μια πρόταση για ένα πανεπιστημιακό μάθημα προσαρμοσμένο στις ανάγκες των σημερινών και μελλοντικών εκπαιδευτικών σε συνδυασμό με την αξιολόγησή του. Το τελευταίο έγινε μέσω ενός ερωτηματολογίου και των απαντήσεων από 153 φοιτήτριες/ες του ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ που βαθμολόγησαν ιδιαίτερα θετικά τον συγκεκριμένο κύκλο μαθημάτων, όπως δείχνει η επεξεργασία των απαντήσεων στην κλίμακα Likert. Όλα αυτά αποκαλύπτουν εμφατικά την ανάγκη ενσωμάτωσης του πεδίου της Περιβαλλοντικής Αγωγής Υγείας στη διδασκαλία των Φυσικών Eπιστημών και της Βιολογίας.
Presentation Date:
Friday, November 4, 2022
Location:
Florina, Greece