Notes:
• «Τό βιβλίο τῆς Ἀποκαλύψεως καί ἡ Σχολή τῆς Τυβίγγης», στόν Τόμο: Ἡ Ἀποκάλυψη τοῦ Ἰωάννη. Προβλήματα φιλολογικά, ἱστορικά, ἑρμηνευτικά, θεολογικά. Εἰσηγήσεις Στ' Συνάξεως Ὀρθοδόξων Βιβλικῶν Θεολόγων (Λευκωσία, 26 Σεπτεμβρίου- 3 ᾽Οκτωβρίου 1991). [Λευκωσία 1993], σ. 239-245. • «Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Ρωσίας καί ἡ Οὐνία. Σύγχρονη ἀναφορά», Ἀνάπλασις φ. 346 (Μάρτιος-Ἀπρίλιος 1993) 54-55. • «Ἰωάννης Παναγόπουλος: Βίος - Δράση - Συγγραφικό ἔργο», Ἐπιστημονική Ἐπετηρίς τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν 33 (1998) 25-63 [καί ἀνάτυπο]. • «Ἰωάννης Παναγόπουλος: Βίος - Δράση - Συγγραφικό ἔργο», στόν τόμο: (†) Ἰωάννου Παναγοπούλου, Μόρφωση καί Μεταμόρφωση [μέ Πρόλογο καί Ἐπίλογο τῶν Καθηγητῶν Χρήστου Βούλγαρη καί Μάριου Μπέγζου ἀντιστοίχως· ἐπιμέλεια Ἑλένης Κοτίνη-Παναγοπούλου]. Ἀθήνα 2000 (ἐκδ. ″Ἄθως”), σ. 15-50. • «Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος καί χρονολόγηση τῶν ἐπιστολῶν τοῦ ἀποστόλου Παύλου ὡς ἔκφραση χριστοκεντρικῆς ῾Ερμηνευτικῆς», στόν τόμο: Στ' Παύλεια. Πρακτικά Διεθνοῦς Ἐπιστημονικοῦ Συνεδρίου. Ὁ Χριστός στό κήρυγμα τοῦ ἀποστόλου Παύλου - 2000 Χρόνια Χριστιανικῆς ζωῆς, ῾Ιστορίας καί Πολιτισμοῦ (Βέροια, 26-28 Ἰουνίου 2000). Βέροια 2000 (ἔκδ. ῾Ι. Μητροπόλεως Βεροίας, Ναούσης καί Καμπανίας), σ. 225-246. [καί ἀνάτυπο· μέ ἐλαφρές τροποποιήσεις, καί στό ἔργο μας, Χρυσόστομος καί Ἀπόστολος Παῦλος: Ἡ χρονολογική ταξινόμηση τῶν παύλειων ἐπιστολῶν (2η ἔκδοση, πλήρως ἀναθεωρημένη καί ἐπαυξημένη). Ἀθήνα 2005 (ἐκδόσεις «Διήγηση»), σ. 179-96]. • «Ἡ πάλη μέ τόν Χριστό τῆς ῾Ιστορίας καί τῆς σωτηρίας», Τόλμη (Μηνιαῖο ἐνημερωτικό περιοδικό τῆς ῾Ι. Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν) τχ. 3 (Δεκέμβριος 2000) 28-31. • «Οἱ Διδάκτορες τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν (ἀπό τήν ἔναρξη τοῦ θεσμοῦ ἕως σήμερα [1911–2000])», Ἐπιστημονική Ἐπετηρίς τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν 35 (2000) 566-632 [καί ἀνάτυπο· σέ νέα διευρυμένη κι ἐπεργασμένη ἔκδοση, Ἀθῆναι 2007]. • «Γεώργιος Ἀντ. Γαλίτης (8.11.1926-): Βίος – Δράση – Συγγραφικό ἔργο», Ἐπιστημονική Ἐπετηρίς τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν 36 (2001) 7-77 [καί ἀνάτυπο]. • «Προλογικό Σημείωμα» στήν καλλιτεχνική ἔκδοση τοῦ ποιητικοῦ ἔργου τοῦ Paul Claudel, Ὁ δρόμος τοῦ Σταυροῦ. (Εἰσαγωγή– μετάφραση Τάκη Παπατσώνη· ξυλογραφίες Eric Gill). Ἀθῆναι (ἐκδ. ‘‘Ἰδεόγραμμα”) 2002, σ. 7-9. • «Job: The Person, the Book and its Interpretation (A Historical-Literary and Theological Introduction)», στόν τόμο: Sinai, St Catherine's Monastery Codex Graecus 3. The Book of Job-Commentaries and Protheories (Facsimile edition). Introductory Text, Book of Job - English Translation). Athens (‘‘Grafida Publishing S.A.”) 2002, σ. 39-86. • «Ἰώβ: Τό πρόσωπο, τό βιβλίο καί ἡ ἑρμηνεία του (῾Ιστορικο-φιλολογική καί θεολογική εἰσαγωγή)», στόν τόμο: Σιναϊτικός Κώδικας 3. Τό Βιβλίο τοῦ Ἰώβ - Σχόλια καί προθεωρίες (Πανομοιότυπη ἔκδοση). Εἰσαγωγικά κείμενα- Μεταγραφή στήν τρέχουσα γλώσσα. Ἀθήνα (″Γραφίδα Ἐκδοτική Α.Ε.”) 2002, σ. 41-94. • «Ἡ διαχρονική πρόκληση τοῦ ἱστορικοῦ προσώπου τοῦ Ἰησοῦ γιά τή θεολογία καί τό ἀνθρώπινο πνεῦμα. (῾Ιστορικο-θεολογική προσέγγιση ἀπό πλευρᾶς Ἑρμηνευτικῆς)», Ἐπιστημονική Ἐπετηρίς τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν 37 (2002) 581-609 [καί ἀνάτυπο]. • «Ἡ θεωρία τοῦ Dr Heinz Warnecke περί τῆς ταυτίσεως τῆς Μελίτης τῶν Πράξεων μέ τήν Κεφαλληνία. (Κριτικές παρατηρήσεις)», στόν τόμο: Κεφαλληνία – Μελίτη. Πρακτικά Συναντήσεως 1999 [Κεφαλληνία, 25-30 Αὐγούστου]. (ἐπιμ. π. Γ. Μεταλληνοῦ, συνεργ. Λ. Μπράνγκ). Ἀθήνα 2003 (ἔκδ. ῾Ιερᾶς Μητροπόλεως Κεφαλληνίας), σ. 278-294. [μέ ἐλαφρές τροποποιήσεις, καί στό ἔργο μας, Χρυσόστομος καί Ἀπόστολος Παῦλος: Ἡ χρονολογική ταξινόμηση τῶν παύλειων ἐπιστολῶν (2η ἔκδοση, πλήρως ἀναθεωρημένη καί ἐπαυξημένη). Ἀθήνα 2005 (ἐκδόσεις «Διήγηση»), σ. 197-215]. • «Ὁ Χριστός, ἀρχή καί τέλος τῆς κυρίλλειας ῾Ερμηνευτικῆς», στόν τόμο: Σκάνδαλο ὁ Χριστός χθές, σκάνδαλο καί σήμερα. Γιατί; (Ἡ Χριστολογία τοῦ ἁγίου Κυρίλλου Ἀλεξανδρείας). Εἰσηγήσεις στό Θεολογικό Συνέδριο τῆς ῾Ιερᾶς Μητροπόλεως Ἠλείας καί ᾽Ωλένης (Ἀμαλιάδα 16 καί 17 Φεβρουαρίου 2002). Πύργος 2003 (ἔκδ. ῾Ιερᾶς Μητροπόλεως ᾽Ηλείας), σ. 93-100 [καί ἀνάτυπο]. • «Ἁγία Γραφή καί Παράδοση: Μία ἀδιάσπαστη ἐν Χριστῷ ἑνότητα», Ἀνησυχίες (= περιοδικό Χριστιανικοῦ Ὁμίλου Φοιτητῶν καί Ἐπιστημόνων) 22/ ἀρ. φ. 72 (Ἰανουάριος- Δεκέμβριος 2004) 3-12. • «Παγκοσμιοποίηση καί Καινή Κτίση», Ἐπιστημονική Ἐπετηρίς τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν 38 (2003) 497-520 [καί ἀνάτυπο]. [μέ ἐλαφρές τροποποιήσεις, καί στόν φάκελό μας, Περιβάλλον: Ἁγία Γραφή καί Ὀρθόδοξη παράδοση. Ἀθήνα 2007 (ἐκδόσεις Ἐθνικοῦ καί Καποδιστριακοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν), σ. 113-136]. • «Γεώργιος Ἀντ. Γαλίτης (*8.11.1926): Βίος– Δράση– Συγγραφικό ἔργο», στόν τόμο: Διακονία–Λειτουργία– Χάρισμα. Πατερική καί σύγχρονη ἑρμηνεία τῆς Καινῆς Διαθήκης. Τιμητικός Τόμος στόν Ὁμότιμο Καθηγητή τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν Γεώργιο Ἀντ. Γαλίτη [ἐκδ. ἐπιτροπή: Ἰ. Καραβιδόπουλος, Γ. Πατρῶνος, Χρ. Οἰκονόμου, Χρ. Καρακόλης, Σ. Δεσπότης, Κ. Μπελέζος]. Λεβάδεια/ Ἀθήνα 2006 (Ἱ. Μητρόπολις Θηβῶν καί Λεβαδείας. Κέντρο Ἀρχαιολογικῶν, Ἱστορικῶν καί Θεολογικῶν Μελετῶν/ Ἐκδόσεις «Ἐν πλῷ»), σ. 23-97. • «Ἁγία Γραφή καί Παράδοση: Μία ἀδιάσπαστη ἐν Χριστῷ ἑνότητα», στόν τόμο: Ἁγία Γραφή καί σύγχρονος Ἄνθρωπος. Τιμητικός Τόμος στόν Καθηγητή Ἰωάννη Δ. Καραβιδόπουλο. Θεσσαλονίκη 2006 (ἐκδόσεις Π. Πουρναρᾶ), σ. 317-324. • «Ὁ Οἰκουμένιος καί τά ἀποδιδόμενα εἰς αὐτόν ἑρμηνευτικά σχόλια κατά τήν ἔκδοσιν τοῦ J.-P. Migne», Εἰσαγωγικά τῆς ἑλληνικῆς ἐκδόσεως τοῦ J.-P. Migne, Patrologia Graeca 118 (= Οἰκουμένιος). Ἀθῆναι 2006 (ἐπιμ. π. Ἰωάν. Διώτη / Κέντρον Πατερικῶν Ἐκδόσεων), σ. I-XXIX [καί ἀνάτυπο]. • «Συλλογή παλαιτύπων βιβλίων τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς στό Μουσεῖο Ἱστορίας τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν» [σέ συνεργασία μέ τήν Δρα Ἀ. Κονταλῆ], Θεολογία 77/2 (2006) 503-555. • «Ἀπόκρυφα τῆς Καινῆς Διαθήκης: Ἑλληνόφωνες ἐκδόσεις τῶν σωζόμενων κειμένων τους», Δελτίο Βιβλικών Μελετών 24/2 (2006) 237-239. • «“Ἀντίχριστος” καί Φρειδερῖκος Νίτσε: Ἡ μετανοηματοδότηση τοῦ χριστιανικοῦ», Ἐπίμετρο τῆς ἑλληνικῆς ἐκδόσεως τοῦ Friedrich Nietzsche, Ὁ Ἀντίχριστος. Ἀνάθεμα κατά τοῦ Χριστιανισμοῦ. (Εἰσαγωγικά Κ. Ζ. Δεληκωσταντῆς, Μετάφραση- προλεγόμενα- σημειώσεις- γλωσσάριο Β. Δουβαλέρης, Φιλολογική θεώρηση Δ. Πολυχρονάκης, Γενική ἐπιμέλεια- ἐπίμετρο Κ. Ἰ. Μπελέζος). [Ἀθήνα] (ἐκδ. «Ἰδεόγραμμα») 2007 [καί σέ ἠλεκτρονική μορφή στή διεύθυνση:
https://www. scribd.com/doc/242041603/ΝΙΤΣΕ-Ο-Αντίχριστος-PDF-FREE-download-Ιδεόγραμμα], σ. 217-228. • «Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος: Ἀρχές τῆς βιβλικῆς του ῾Ερμηνευτικῆς», Ἐκκλησία 84/10 (Δεκέμβριος 2007) 926-933. • «Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος καί Ἀπόστολος Παῦλος: Ἡ χρονολόγηση τοῦ Corpus Paulinum ἀπό τον ἱ. Χρυσόστομο ὡς ἔκφραση τῆς χριστοκεντρικῆς του ῾Ερμηνευτικῆς», στόν τόμο: Χρυσοστομικό Συμπόσιο: Ἡ προσωπικότητα καί ἡ θεολογία ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου. Ἀθήνα (ἐκδ. «Ἀποστολικῆς Διακονίας» τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος) 2007, σ. 589-610. • «Johannes Chrysostomos und die Prinzipien seines exegetischen Denkens», Zur Debatte. Themen der Katholischen Akademie in Bayern 38/1(2008) 37-38. • «“Ἡ Ἁγία Γραφή ἑρμηνεύει ἑαυτήν”: Σπουδή στή μείζονα ἐξηγητική ἀρχή τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου», στόν τόμο: Ἅγιος Ἰωάννης Χρυσόστομος: 1600 ἔτη (407-2007). Πρακτικά Διεθνοῦς Ἐπιστημονικοῦ Συνεδρίου Τμήματος Ποιμαντικῆς καί Κοινωνικῆς Θεολογίας τοῦ Ἀριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Θεσσαλονίκη, 22-25 Νοεμβρίου 2007) [ὑπό ἔκδοση]. • «Johannes Chrysostomos als Exeget: Prämisse und Folgerungen seines exegetischen Hauptanliegens», Orthodoxes Forum [= Zeitschrift des Instituts für Orthodoxe Theologie der Universität München] 22/1 (2008) [= Johannes Chrysostomos: Zum 1600. Todestag des Kirchenvaters (407-2007)] 43-51. • «Γεώργιος Π. Πατρῶνος: Βίος - Δράση - Συγγραφικό ἔργο», Ἐπιστημονική Ἐπετηρίς τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν 41 (2006) 27-59 [καί ἀνάτυπο]. • «Τό δικαίωμα τοῦ γάμου καί τῆς ἀγαμίας στίς ἐπιστολές τοῦ ἀποστόλου Παύλου πρός Κορινθίους», Ἐπιστημονική Ἐπετηρίς τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν 42 (2007) 481-506 [καί ἀνάτυπο]. • «Γυναῖκες καί δικαίωμα λόγου στήν πρωτοχριστιανική κοινωνία τῆς Κορίνθου: Ἑρμηνεία τῆς περί σιγῆς τῶν γυναικῶν παύλειας προτροπῆς (Α΄ Κορ. 14,34)», στόν τόμο: Πρακτικά Γ΄ Παγκορινθιακοῦ Συνεδρίου [Κιάτο, Δερβένι, Ξυλόκαστρο, Νεμέα, Γκούρα, Κόρινθος, 16 Μαρτίου, 6 καί 20 Ἀπριλίου, 11, 18 καί 25 Μαΐου 2008] (ἐπιμέλεια: Σεβαστή Χαβιάρα-Καραχάλιου). Ἵδρυμα Κορινθιακῶν Μελετῶν: Κιάτο 2009, σ. 273-279. • «Τό δικαίωμα τοῦ γάμου καί τῆς ἀγαμίας στίς ἐπιστολές τοῦ ἀποστόλου Παύλου πρός Κορινθίους», Ἀπόστολος Τίτος [= ἐπίσημο Δελτίο τῆς Ἐκκλησίας Κρήτης] περίοδος Γ΄ τεῦχος 10 (Αὔγουστος 2008) [Μέρος Β΄: Πρακτικά Παγκρητίου Θεολογικοῦ Συνεδρίου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κρήτης, μέ θέμα: «Παῦλος, ὁ Ἀπόστολος τῶν Ἐθνῶν» (Ἡράκλειο, 13-15 Νοεμβρίου 2008)], σ. 177-197. • «Εἰσαγωγικά στό βίο τοῦ ἀποστόλου Παύλου: Σταθμοί τῆς πορείας του μέ βάση τήν ἀφήγηση τῶν Πράξεων», στόν τόμο: Ἀπόστολος Παῦλος καὶ Κόρινθος: 1950 Χρόνια ἀπὸ τὴ συγγραφὴ τῶν Ἐπιστολῶν πρὸς Κορινθίους (Ἑρμηνεία - Θεολογία - Ἱστορία Ἑρμηνείας - Φιλολογία - Φιλοσοφία - Ἐποχή). Πρακτικὰ Διεθνοῦς Ἐπιστημονικοῦ Συνεδρίου (Κόρινθος, 23-25 Σεπτεμβρίου 2007), Ἐποπτεία: Ἐπιστημονικὴ Ὀργανωτικὴ Ἐπιτροπὴ (Ἐπικεφαλῆς: Στυλιανός Γ. Παπαδόπουλος). Ἐκδ. ἐπιμέλεια: Κωνσταντῖνος Ἰ. Μπελέζος, συνεργίᾳ Σωτηρίου Σ. Δεσπότη καί Χρήστου Κ. Καρακόλη, Τόμ. Α΄. Ἀθήνα 2009 (ἐκδ. Ψυχογιός) [Saint Paul and Corinth: 1950 Years since the Writing of the Epistles to the Corinthians (Exegesis - Theology - History of Interpretation - Philology - Philosophy - St Paul’s Time). International Scholarly Conference Proceedings (Corinth, 23-25 September 2007). Edited by C. J. Belezos, in collaboration with S. Despotis and C. Karakolis, on behalf of the Scientific Organizing Committee (Chair: S. G. Papadopoulos), Vol. I. Athens 2009] [καί e-book, 2013], σ. 81-90. • «‘Προσευχόμεναι’ καί ‘προφητεύουσαι’ στήν Ἐκκλησία τῆς Κορίνθου: Ρητορικο-θεολογική ἑρμηνευτική προσέγγιση τοῦ Α΄ Κορ. 11,3-16 (Συμβολή στήν ἔρευνα γιά τή θέση τῶν γυναικῶν κατά τόν ἀπόστολο Παῦλο)», στόν τόμο: Ἀπόστολος Παῦλος καὶ Κόρινθος: 1950 Χρόνια ἀπὸ τὴ συγγραφὴ τῶν Ἐπιστολῶν πρὸς Κορινθίους (Ἑρμηνεία-Θεολογία - Ἱστορία Ἑρμηνείας -Φιλολογία- Φιλοσοφία- Ἐποχή). Πρακτικὰ Διεθνοῦς Ἐπιστημονικοῦ Συνεδρίου (Κόρινθος, 23-25 Σεπτεμβρίου 2007), Ἐποπτεία: Ἐπιστημονικὴ Ὀργανωτικὴ Ἐπιτροπὴ (Ἐπικεφαλῆς: Στυλιανός Γ. Παπαδόπουλος). Ἐκδ. ἐπιμέλεια: Κωνσταντῖνος Ἰ. Μπελέζος, συνεργίᾳ Σωτηρίου Σ. Δεσπότη καί Χρήστου Κ. Καρακόλη, Τόμ. Β΄. Ἀθήνα 2009 (ἐκδ. Ψυχογιός) [Saint Paul and Corinth: 1950 Years since the Writing of the Epistles to the Corinthians (Exegesis - Theology - History of Interpretation - Philology - Philosophy - St Paul’s Time). International Scholarly Conference Proceedings (Corinth, 23-25 September 2007). Edited by C. J. Belezos, in collaboration with S. Despotis and C. Karakolis, on behalf of the Scientific Organizing Committee (Chair: S. G. Papadopoulos), Vol. II. Athens 2009][καί e-book, 2013], σ. 310-351. • «Τὸν ἄρτον ἡμῶν τὸν ἐπιούσιον δὸς ἡμῖν σήμερον (Ματ. 6,11· Λουκ. 11,3): Σύντομη ἑρμηνευτικὴ θεώρηση», Βημόθυρο 2-3 (Ἄνοιξη-Καλοκαίρι 2010) 40-43. • «Ἀπόστολος Παῦλος. Ὁ ἀφηγηματικός βίος του Ἀποστόλου τῶν Ἐθνῶν, κατά τή μαρτυρία τῶν Πράξεων: Ἡ πορεία τοῦ Παύλου, ἡ παραμονή του στήν Κόρινθο καί τό μαρτύριο», Ἡ Φωνή τῶν Ἀποφοίτων τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Σχολῆς Κορίνθου, ἀρ. φ. 19 (Ἰούνιος-Αὔγουστος 2010) 1-3. • «Ὁ Νίκος Καζαντζάκης ὡς ἑρμηνευτὴς τῆς Ἁγίας Γραφῆς καὶ τοῦ καιροῦ του (κυρίως στὸ ἔργο του: Ὁ Χριστὸς ξανασταυρώνεται)», Ἐπίμετρο στήν ΙΘ΄ (ἐμπλουτισμένη) ἐπανεκτύπωση τοῦ ἔργου τοῦ Ν. Καζαντζάκη, Ὁ Χριστός ξανασταυρώνεται, ἐκδ. Καζαντζάκη, Ἀθήνα 2010, σ. 491-514. • «Johannes Chrysostomos als Exeget: Prämisse und Folgerungen seines exegetischen Hauptanliegens», Annales Universitatis Valachiae. Facultatea de Teologie Ortodoxă [Universitatea ‘’Valahia’’ din Târgovişte] 8 (2009) 94-104. • «Γυναῖκες καί ἐγκράτεια λόγου: Ἑρμηνευτική προσέγγιση τοῦ Α΄ Κορ. 14,34 (“Αἱ γυναῖκες [ὑμῶν] ἐν ταῖς ἐκκλησίαις σιγάτωσαν”)», στόν τόμο: Ἁγία Γραφή καί Ἀρχαῖος Κόσμος. Τιμητικός Τόμος στόν Ὁμότιμο Καθηγητή Ἰωάννη Γαλάνη (ἐπιστ. ἐποπτεία: Χ. Ἀτματζίδης, ἐπιμ. ἐκδόσεως: Ε.Χ. Λιανός-Λιάντης). Θεσσαλονίκη 2010 (ἐκδόσεις Π. Πουρναρᾶ) [καί σέ β΄ κυκλοφορία, ὑπό τόν τίτλο: Ἁγία Γραφή καί Ἀρχαῖος Κόσμος. Ἑλληνισμός καί Χριστιανισμός σέ Διάλογο], σελ. 321-347. • «Τό ἑρμηνευτικό ἔργο τοῦ Καθηγητοῦ Νικολάου Ἰ. Λούβαρι-Προσθήκη», στόν τόμο: (ἐπιμ.) Θ. Δαρδαβέση, Νικόλαος Λούβαρις: Ὁ φιλόσοφος, παιδαγωγός καί θεολόγος, ἐκδ. Φιλόπτωχος Ἀδελφότης Ἀνδρῶν Θεσσαλονίκης. Θεσσαλονίκη 2011, σ. 141-144. • «Ὁ ἀπόστολος Παῦλος καί ἡ “σιωπή” τῶν γυναικῶν στήν ἀρχέγονη Ἐκκλησία τῆς Κορίνθου», Ἡ Φωνή τῶν Ἀποφοίτων τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Σχολῆς Κορίνθου, ἀρ. φ. 23 (Ἰούνιος-Αὔγουστος 2011) 1-4. • «Νίκος Καζαντζάκης: Ἑρμηνευτὴς τῆς Ἁγίας Γραφῆς καὶ τοῦ καιροῦ του (μὲ βάση κυρίως τὸ ἔργο του Ὁ Χριστὸς Ξανασταυρώνεται)», Ἐπιστημονική Ἐπετηρίς τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν 44 (2009) 379-406 [καί ἀνάτυπο]. • Παρέμβαση στόν τόμο: (ἐπιμ.) Στ. Ζουμπουλάκη, Ἄς συζητήσουμε ἐπιτέλους γιά τό Κήρυγμα [= Πρακτικά Ἡμερίδας πού πραγματοποιήθηκε στήν Ἀθήνα, 1 Ὀκτωβρίου 2011, μέ ἀφορμή τήν ἔκδοση τοῦ Σ. Αγουρίδης, Χ. Ατματζίδης, Σ. Δεσπότης, Θ. Ιωαννίδης, Ι. Καραβιδόπουλος, Χρ. Καρακόλης, Μ. Κωνσταντίνου, Κ. Μπελέζος, Στ. Παπαλεξανδρόπουλος, Γ. Πατρώνος, Αικ. Τσαλαμπούνη, Σταμ. Χατζησταματίου, Κυριακοδρόμιο. Γραπτά κηρύγματα βιβλικών θεολόγων στα ευαγγελικά αναγνώσματα. (Προλ. Στ. Ζουμπουλάκης, Εισαγ. Σημείωμα π. Αντ. Πινακούλας). Αθήνα 2011]. Ἀθήνα 1912 («Ἄρτος Ζωῆς») [= Βιβλιοθήκη τοῦ Κηρύγματος], σ. 174-176. • «Σταθμοί τῆς ἱεραποστολικῆς πορείας τοῦ Ἀποστόλου τῶν Ἐθνῶν (μέ βάση τήν ἀφήγηση τῶν Πράξεων)», στόν τόμο: Ἀπόστολος Παῦλος (ὁ διώκτης τοῦ Χριστοῦ πού ἔγινε ὑπηρέτης Του). Οἱ περιοδεῖες, οἱ ἐπιστολές του, ἡ οἰκοδόμηση τῆς Ἐκκλησίας, τό μαρτύριό του. [Ἀθήνα 2012] (= «Ὁ Τύπος τῆς Κυριακῆς» (14.10.2012)/ Θρησκευτικά Ἀναγνώσματα: 1), σ. 13-27. • «Ἡ Κόρινθος, οἱ πρός Κορινθίους ἐπιστολές καί ἡ προβληματική τους», στόν τόμο: Ἀπόστολος Παῦλος (ὁ διώκτης τοῦ Χριστοῦ πού ἔγινε ὑπηρέτης Του). Οἱ περιοδεῖες, οἱ ἐπιστολές του, ἡ οἰκοδόμηση τῆς Ἐκκλησίας, τό μαρτύριό του. [Ἀθήνα 2012] (= «Ὁ Τύπος τῆς Κυριακῆς» (14.10.2012)/ Θρησκευτικά Ἀναγνώσματα: 1), σ. 49-57. • «Τά σύμβολα καί ἡ δυναμική τους μεταμόρφωση στήν Ἀποκάλυψη τοῦ Ἰωάννη», στόν τόμο: Ἡ Ἀποκάλυψη τοῦ Ἰωάννη (Ἱστορική ἑρμηνεία- Ἐσχατολογία- Τέχνη). [Ἀθήνα 2012] (= «Ὁ Τύπος τῆς Κυριακῆς» (11.11.2012)/ Θρησκευτικά Ἀναγνώσματα: 2), σ. 47-59. • «“Ο Καρνάβαλος” ή “Λόγος εις την υποκρισίαν” του Μητροπολίτου Χαλκηδόνος Μελίτωνος (Χατζή) - Ένα κήρυγμα διαφορετικό από τ’ άλλα», στόν τόμο: Οι Απόκριες και η χριστιανική θρησκεία. [Ἀθήνα 2013] (= «Ὁ Τύπος τῆς Κυριακῆς» (16-17.3.2013)/ Θρησκευτικά Ἀναγνώσματα: 6), σ. 31-53. • «Ἡ Ἁγία Γραφή καί ἡ ἑρμηνεία της στό λογοτεχνικό ἔργο τοῦ Νίκου Καζαντζάκη», Νέα Εὐθύνη (Νέα περίοδος) τχ. 17 (Μάϊος-Ἰούνιος 2013) 262-270. • «Ἡ θέση τοῦ Ἰώβ στήν Ἁγία Γραφή καί τόν πνευματικό βίο τῶν χριστιανῶν γενικότερα», Νέα Εὐθύνη (Νέα περίοδος) τχ. 18 (Ἰούλιος-Αὔγουστος 2013) 438-442. • «Η αλληλογραφία του Παύλου με τους χριστιανούς της Κορίνθου- Ο χαρακτήρας, η δομή και το περιεχόμενο των επιστολών του», Ἡ Φωνή τῶν Ἀποφοίτων τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Σχολῆς Κορίνθου, ἀρ. φ. 29 (Ἰούνιος-Αὔγουστος 2013) 1-4. • «Σύμβολο καί μεταμόρφωση στήν Ἀποκάλυψη τοῦ Ἰωάννη. Α΄ Συμβολικός διάκοσμος», Νέα Εὐθύνη (Νέα περίοδος) τχ. 19 (Σεπτέμβριος-Ὀκτώβριος 2013) 529-533 [καί ἐκδοτικό σημείωμα τεύχους, σ. 547]. • «Σύμβολο καί μεταμόρφωση στήν Ἀποκάλυψη τοῦ Ἰωάννη. Β΄ Ὁ γυναικεῖος συμβολισμός γενικότερα», Νέα Εὐθύνη (Νέα περίοδος) τχ. 20 (Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2013) 655-657 [καί α΄ μέρος ἀπό τό ἐκδοτικό σημείωμα τεύχους, σ. 587]. • «Σύμβολο καί μεταμόρφωση στήν Ἀποκάλυψη τοῦ Ἰωάννη. Γ΄ Ὁ συμβολισμός τῆς γυναίκας ἡ ὁποία γεννᾶ τέκνο [Ἀποκ. 12])», Νέα Εὐθύνη (Νέα περίοδος) τχ. 21 (Ἰανουάριος-Φεβρουάριος 2014) 64-68 [καί ἐκδοτικό σημείωμα τεύχους, σ. 3-4]. • «Σύμβολο καί μεταμόρφωση στήν Ἀποκάλυψη τοῦ Ἰωάννη. Δ΄ Γυναίκα πόρνη, ἡ ἐπί τοῦ θηρίου καθημένη», Νέα Εὐθύνη (Νέα περίοδος) τχ. 22 (Μάρτιος-Ἀπρίλιος 2014) 203-209 [καί μέρος ἐκδοτικοῦ σημειώματος τεύχους, σ. 131-132]. • «Γυναῖκες συνεργάτιδες τοῦ Ἀποστόλου Παύλου στήν Ἐκκλησία τῆς Κορίνθου», στόν τόμο: Οἰακοστρόφιον. Τιμητικός Τόμος Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σύρου-Τήνου κ. Δωροθέου Β΄, ἐπί τῇ δεκαετηρίδι τῆς ἀρχιερατείας αὐτοῦ (2001-2011). Ἱερά νῆσος Τῆνος 2013 (ἐκδόσεις «Ἑπτάλοφος»), σ. 512-518. • «Ἀπό τήν ἀνέφικτη στήν περισσεύουσα δικαιοσύνη: Ἡ ἀμφιπρόσωπη διάσταση τῆς συγχώρησης στήν Καινή Διαθήκη», στόν συλλογικό τόμο: Στ. Ζουμπουλάκη (ἐπιμ.), Ἡ συγχώρηση. Ἀθήνα 2014 (ἐκδ. «Ἄρτος Ζωῆς») [= Συναντήσεις: 4], σ. 152-206 (καί σ. 210-211, 226 [συμμετοχή στή συζήτηση]). • Constantine Scouteris / Constantine Belezos, «The Bible in the Orthodox Church from the seventeenth century to the present day», στόν τόμο: John Riches (ἐπιμ.), The New Cambridge History of the Bible. Vol. 4: From 1750 to the Present. New York/ Cambridge: Cambridge University Press 2015, σ. 523-536. • «Πρωτ. Γεώργιος Δ. Μεταλληνός: Βίος- Δράση- Συγγραφικό Έργο», Ἐπιστημονική Ἐπετηρίς τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν 48 (2013) 9-88 [ἐξεδόθη τόν Φεβρουάριο του 2016∙ καί ἀνάτυπο]. • «Ὑπομονή καί καρτερία στά Εὐαγγέλια, τίς Καθολικές Ἐπιστολές καί τήν Ἀποκάλυψη τοῦ Ἰωάννη», ΚΑ΄ Παύλεια. Πρακτικά Διεθνοῦς Ἐπιστημονικοῦ Συνεδρίου «Ὑπομονή καί καρτερία στή σύγχρονη ἐποχή κατά τόν Ἀπόστολο Παῦλο» (Βέροια, 26-28 Ἰουνίου 2015). Βέροια 2015 [= 2016], σ. 287-309 [καί ἀνάτυπο: Βέροια 2015 (= 2016)]. • «Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Θεολόγος καί ἡ Ἐκκλησία τῆς Σμύρνης: Ἡ μαρτυρία τῆς Καινῆς Διαθήκης καί τῆς ἐκκλησιαστικῆς παραδόσεως», στόν τόμο: Κ. Μπελέζου (ἐπιμ.), Οἱ Ἅγιοι τῆς Σμύρνης καί τῆς Ἰωνίας κατά τούς πρώτους χριστιανικούς αἰῶνες. Πρακτικά Α΄ Διεθνοῦς Ἁγιολογικοῦ Συνεδρίου στή Σμύρνη (Ἐμπορικό Ἐπιμελητήριο Σμύρνης, 6-7.2.2015). Ἀθήνα 2016 (Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως/ Ὀρθόδοξη Κοινότητα Σμύρνης), σ. 51-86. • «Ἡ “Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδος τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας\": Σκέψεις γιά τήν ἱστορική καί μετά πολλῶν ἐμποδίων συγκληθεῖσα τελικῶς Πανορθόδοξη Σύνοδο τῆς Κρήτης (19-26 Ἰουνίου 2016)», Νέα Εὐθύνη (Νέα περίοδος) τχ. 34-35 (Ἰούλιος-Δεκέμβριος 2016) 413-418. • «Νηφάλιες σκέψεις για την συγκληθείσα στην Κρήτη Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδόξου Εκκλησίας»,
http://www.amen.gr/article/ nifalies-skepseis-gia-tin-syglitheisa-stin-kriti-agia-kai-megali-synodo-tis-orthodoksou-ekklisias (από την ίδια πηγή αναδημοσιεύεται και στις ιστοσελίδες: http:// blogs.auth.gr/moschosg/2017/02/21/νηφάλιες-σκέψεις-για-την-συγκληθείσα/ και
http://pammakaristos.com/frontend/article.php?aid=402&cid=91∙ επίσης, στις σελίδες:
https://panorthodoxcemes.blogspot.gr/2017/02/blog-post_21.html,
https://www.facebook. com/ panorthodox.synod/ και
https://agioskosmasoaitolos.wordpress. com/) • «Πρωτ. Γεώργιος Δ. Μεταλληνός. Ἐργο-βιογραφική εἰσαγωγική παρουσίαση», Λαογραφία. Δελτίον τῆς Ἑλληνικῆς Λαογραφικῆς Ἑταιρείας 43 (2013-2014) [2017] 421-430. • «Σύμβολο καί μεταμόρφωση στήν Ἀποκάλυψη τοῦ Ἰωάννη. Ε΄ Καινή Ἰερουσαλήμ, ἡ Νύμφη τοῦ Ἀρνίου», Νέα Εὐθύνη (Νέα περίοδος) τχ. 36-37 (Ἰανουάριος-Ἰούνιος 2017) 127-133. • «Βίος καί ἱεραποστολική δράση τοῦ Ἀποστόλου Παύλου (μέ βάση τίς ἐπιστολές του καί τήν ἀφήγηση τῶν Πράξεων)», στόν τόμο: Σ. Δεσπότη/ Ἀ. Κονταλῆ (ἐπιμ.), Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος: 1950 χρόνια ἀπό τό μαρτύριό του. Πρακτικά Θεολογικοῦ Συνέδρίου Ἱ. Μητροπόλεως Ἠλείας- Τμήματος Κοινωνικῆς Θεολογίας ΕΚΠΑ (Πύργος- Ἀμαλιάδα, 11-12 Φεβρουαρίου 2017). Πύργος 2018, σ. 19-31. • «Ιστορία της Ερμηνείας και της Ερμηνευτικής της Καινής Διαθήκης στη Θεολογική Σχολή Αθηνών», στον τόμο: Πρακτικά Θεολογικού Συμποσίου: «180 χρόνια Θεολογικών Σπουδών στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (1838-2017)» (Αθήνα, 9-11 Μαΐου 2017). Αθήνα: Κοσμητεία Θεολογικής Σχολής/ Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών 2018, σ. 187-222. • «Νηφαλιότερες σκέψεις μετά την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδόξου Εκκλησίας (Κρήτη 2016)», Νέα Σιών 94 (2016-17) [= 2018] 99-114. • «Γεώργιoς Π. Πατρῶνος: Ὁ ἄνθρωπος καί τό ἔργο του», στόν τόμο: Ἐκκλησία- Θεολογία-Βασιλεία. Τιμητικός Τόμος γιά τόν Καθηγητή Γεώργιο Π. Πατρῶνο (ἐπιστημονική ἐπιμέλεια: Κ. Ἰ. Μπελέζος, μέ τή συνεργασία τοῦ π. Κ. Παπαθανασίου καί διορθώσεις Δ. Β. Γόνη). Ἀθήνα 2019 [γιὰ λογαριασμὸ τῶν ἐκδόσεων «Σμίλη»], σ. 35-73. • «Πρόδρομος καί Ἰησοῦς: Δύο χαμένες εὐκαιρίες τοῦ Ἡρώδη (Συγχρονο-ιστορική, ψυχοδυναμική ἑρμηνεία τοῦ εὐαγγελικοῦ ἀναγνώσματος στή μνήμη τῆς ἀποτομῆς τῆς κεφαλῆς τοῦ Βαπτιστοῦ Ἰωάννου)», στόν τόμο: Ἐκκλησία- Θεολογία- Βασιλεία. Τιμητικός Τόμος γιά τόν Καθηγητή Γεώργιο Π. Πατρῶνο (ἐπιστημονική ἐπιμέλεια: Κ. Ἰ. Μπελέζος, μέ τή συνεργασία τοῦ π. Κ. Παπαθανασίου καί διορθώσεις Δ. Β. Γόνη). Ἀθήνα 2019, σ. 619-636. • «Οι “Νεολαίοι του Ιησού”, κατά Σάββα Αγουρίδη: Εποικοδομώντας σε μια βάσιμη υπόθεση (Τεκμηρίωση - Αξιολόγηση - Πρόσληψη - Προοπτική)», στον τόμο: Σάββας Αγουρίδης: Επιστημονική μαρτυρία, εκκλησιαστική και κοινωνικη διακονία. Επιστημονική Διημερίδα (13 και 14 Μαρτίου 2019). Αθήνα: Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών/ Κοσμητεία Θεολογικής Σχολής 2019, σ. 79-104. • «Κήρυξη τοῦ ἀληθινοῦ Ἰωβηλαίου ἀπό τόν Ἰησοῦ (Λκ 4,16-22): Σωτηριολογικές καί οἰκο-ανθρωπολογικές συνέπειες (Ἑρμηνευτικο-ομιλητική προσέγγιση τῆς “Ἀρχῆς τῆς Ἰνδίκτου”)», στόν τόμο: Μυριώνυμον εὖχος Τῷ Σεβασμιωτάτῳ Μητροπολίτῃ Βεροίας, Ναούσης καί Καμπανίας κ. Παντελεήμονι ἐπί τῷ χρυσῷ Ἰωβηλαίῳ Ἱερωσύνης (1969-2019) καί τῷ ἀργυρῷ Ἰωβηλαίῳ Ἀρχιερωσύνης (1994-2019), τόμος Γ΄. Βέροια 2019, σ. 357-368. • «Γεώργιoς Π. Πατρῶνος: Ὁ ἄνθρωπος καί τό ἔργο του», στόν τόμο: Διάλογος- Σπουδές στή Θεολογία. Ἐπιστημονική Ἐπιθεώρηση τοῦ Μεταπτυχιακοῦ Προγράμματος «Σπουδές στήν Ὀρθόδοξη Θεολογία», Τόμ. Θ’. Πάτρα: Ἑλληνικό Ἀνοικτό Πανεπιστήμιο 2018 (= 2020), [: Ἔκδοση πρός τιμήν τοῦ Καθηγητοῦ Γεωργίου Π. Πατρώνου (ἐπιμ. Ἀθ. Ἀντωνόπουλος)], σ. 13-48. • «“Ἐν ἡσυχίᾳ” μαθητεία καί διδασκαλία (Α’ Τιμ. 2,11-12): Ὁ γυναικεῖος λόγος μεταξύ ἐκκλησιαστικοῦ χαρίσματος καί κοινωνικῆς ἠθικῆς (Ἑρμηνευτικές ἀπορίες ‒ μεταφραστικές προτάσεις)», Νέα Σιών 95 (2018) [2020] 45-86. Το ίδιο, υπό διαφορετική εκδοχή: «“Ἐν ἡσυχίᾳ” μαθητεία καί διδασκαλία (Α’ Τιμ. 2,11-12): Συρρίκνωση τοῦ γυναικείου λόγου χάριν ἀλλότριας ἠθικῆς ἤ χαρισματική ἐκδίπλωση ἐκκλησιαστικοῦ ἤθους; (Ἑρμηνευτικές- μεταφραστικές ἀπορίες καί ἐναλλακτικές προτάσεις)», στόν τόμο: Ἁγία Γραφή καί Πολιτισμός. Τιμητικός Τόμος στόν Καθηγητή Χρῆστο Κ. Οἰκονόμου. Θεσσαλονίκη-Λευκωσία: Κέντρο Μελετῶν Ἱ. Μονῆς Κύκκου 2020, τόμ. Α΄, σ. 429-466. • «Καθηγητής Σάββας Χ. Αγουρίδης (1921-2009): Η προσφορά του στη Βιβλική Έρευνα, τη Θεολογία, την Εκκλησία και την Κοινωνία (Εργοβιογραφική αναφορά- Αυτοτελείς δημοσιεύσεις)», στόν τόμο: Διάλογος- Σπουδές στή Θεολογία. Ἐπιστημονική Ἐπιθεώρηση τοῦ Μεταπτυχιακοῦ Προγράμματος «Σπουδές στήν Ὀρθόδοξη Θεολογία», Τόμ. Ι’. Πάτρα: Ἑλληνικό Ἀνοικτό Πανεπιστήμιο 2019 (= 2020), [: Ἔκδοση ἀφιερωμένη στή μνήμη τοῦ Καθηγητῆ Σάββα Αγουρίδη (ἐπιμ. Ἀν. Μαράς)], σ. 13-33. • «Η διδασκαλία των γυναικών στην Εκκλησία, κατά τον Ιωάννη τον Χρυσόστομο: Ιστορικο-ερμηνευτική και συγκριτική θεώρηση των 1Κο 14:34 και 1Τι 2:11-12», στον τόμο: Η γυναίκα στη Βίβλο. Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο (Titania Hotel, 13-14 Δεκεμβρίου 2019) (εκδ. επιμ. Χρ. Πινακούλας). Αθήνα: Ελληνική Βιβλική Εταιρία 2020, σ. 126-180. • «Η “εξουσία” και η “μαθητεία” των Αποστόλων (Ερμηνευτικο-ομιλητική προσέγγιση των αναγνωσμάτων της εορτής της Συνάξεως των Δώδεκα Αποστόλων)», στον τόμο: Κοινωνική Θεολογία. Από την μεταθρησκευτική Ανθρωπολογία στην Ηθική των θρησκειών. Αφιερωματικός Τόμος στον Καθηγητή και Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ Απόστολο Β. Νικολαΐδη. Αθήνα (εκδ. «Γρηγόρη») 2020, σ. 336-350. • «Πρωτ. Γεώργιος Δ. Μεταλληνός (1940-2019)», Πειραϊκή Ἐκκλησία (= Μηνιαῖο περιοδικό Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πειραιώς) 30/ τχ. 331 (Δεκ. 2020) 26-27. • «Ο αποκαλυπτικός “όγδοος αιών” και η περίοδος της Τουρκοκρατίας, κατά τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό Αιτωλό [1714;‒1779] (Ερμηνευτικές παρατηρήσεις)», στο συλλογικό τόμο: Σ. Δεσπότη/ Α. Κονταλή (επιμ.), 1821. Επανάσταση και Ανάσταση του Γένους. Αθήνα: εκδ. «Έννοια»/ Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας ΕΚΠΑ 2021, σ. 201-221. Τι ίδιο, συμπληρωμένο και αναθεωρημένο, στο περιοδικό Νέα Ευθύνη τχ. 54-55 (Ιούλιος-Δεκέμβριος 2021) [Αφιέρωμα: 220 Χρόνια από το 1821] 212-222. • «Αφορισμοί και Ορθόδοξα Συγχωροχάρτια: Τι λέει ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός περί αυτών;», στον τόμο: Σ. Δεσπότη/ Α. Κονταλή (επιμ.), 1821. Επανάσταση και Ανάσταση του Γένους. Αθήνα: εκδ. «Έννοια»/ Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας ΕΚΠΑ 2021, σ. 411-457 [και στον τόμο: Κοσμάς ο Αιτωλός: 240 χρόνια από το μαρτύριό του (1779-2019). Πρακτικά Επιστημονικού Συνεδρίου (Αθήνα, 10-12 Δεκεμβρίου 2019). Αθήνα: ΕΚΠΑ/ Θεολογική Σχολή - Κοσμητεία 2021, σ. 249-282 (σε ηλεκτρονική μορφή στην ιστοσελίδα:
https://archive.org/details/kosmasaitolos2019/page/286/mode/2up)]. • «Πρωτ. Κωνσταντῖνος Ἰ. Στρατηγόπουλος (1946-2018): Ποιμαντικὴ διακονία καὶ “πολιτικὲς” προεκτάσεις στὸ ἔργο του»,στόν τόμο: Τιμητικός Τόμος τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ ΕΚΠΑ γιά τήν τριακονταετή διακονία τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου Α΄. Ἀθήνα: Θεολογική Σχολή ΕΚΠΑ/ Alter Ego 2021, σ. 633-658. • «Πρωτ. Γεώργιος Δ. Μεταλληνός: Βίος- Δράση- Συγγραφικό Έργο», στον τόμο: Μνήμη π. Γεωργίου Μεταλληνού. Αθήνα: ἔκδ. Λουριδείου Ιδρύματος «Μνήμες της Πόλης» 2021 (υπό εκτύπωση). • «Τι έγραφε ο Βολταίρος για τον φανατισμό πριν από δυόμισι αιώνες»,
https://newideas.gr/ti-egrafe-o-voltairos-gia-ton-fanatismo-prin-apo-dyo.... • «Ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τόν λαό τοῦ Θεοῦ (Τό ζήτημα τῶν νεοελληνικῶν μεταφράσεων τῆς Καινῆς Διαθήκης μετά τήν Ἅλωση)», στόν τόμο: Ἀ. Κονταλῆ/ Κ. Μπελέζος (ἐπιμ.), Ἡ προσφορά τοῦ Βυζαντίου καί τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας στήν κοινωνία, στίς ἐπιστῆμες καί στόν πολιτισμό. Πρακτικά Θεολογικῶν Συνεδρίων Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ἠλείας (Πύργος/ Ἀμαλιάδα, 23-24.2.2019 και 22-23.2.2020). Πύργος: Ἱ. Μητρόπολις Ἠλείας 2022, σ. 133-167. • «Βελουδία Σιδέρη-Παπαδοπούλου (Βίος ‒ Δράση ‒ Συγγραφικό Ἔργο)», ΕΕΘΣΠΑ 51 (2016-2021) [= Τιμητικόν ἀφιέρωμα εἰς Νικόλαον Χ. Ἰωαννίδην, Βελουδία Σιδέρη-Παπαδοπούλου. Ἐν Ἀθήναις 2022] 19-35. • «Μποροῦν οἱ γυναῖκες νά διδάσκουν “ἐν ταῖς ἐκκλησίαις”, κατά τόν ἱερό Χρυσόστομο; (Ἱστορικο-ερμηνευτική, συγκριτική μελέτη τῶν Α΄ Κορ. 14,34 καί Α΄ Τιμ. 2,11-12)», ΕΕΘΣΠΑ 51 (2016-2021) [2022] 51 349-404.