Περιεχόμενο μαθήματος:
•Aνάλυση των θεολογικών και παιδαγωγικών αρχών και κατευθύνσεων της σύγχρονης ελληνικής χριστιανικής θρησκευτικής αγωγής.
•Aνάλυση της έννοιας παιδεία/μόρφωση, οι σκοποί της και η εξέταση του περιεχομένου και των τρόπων καθορισμού σύγχρονων θεολογικών και παιδαγωγικών κριτηρίων για μια αποτελεσματική χριστιανική θρησκευτική αγωγή.
•Ανάλυση της έννοιας του ιδεολογικού διαποτισμού (indoctrination)· o αντιμορφωτικός χαρακτήρας της διαδικασίας και η σχέση τoυ ιδεολογικού διαποτισμού με τη θρησκευτική και χριστιανική αγωγή.
•Έννοια και ορισμός της θρησκείας και η θέση της στο σχολικό αναλυτικό πρόγραμμα. Συζήτηση των απόψεων, για το θέμα της θέσης και του περιεχομένου της θρησκείας στο σχολικό αναλυτικό πρόγραμμα, σύγχρονων κλασικών φιλοσόφων της εκπαίδευσης και της θρησκείας, καθώς και θρησκειοπαιδαδωγών, όπως των R. S. Peters, P. Hirst, R. F. Dearden, P. Phenix, Ν. Smart, G. Moran, R. Goldman, H. Loukes, J. Hull, M. Grimmitt, R. Jackson, κ.ά.
•Aνάλυση της σχέσης θρησκείας και σχολικής θρησκευτικής αγωγής, με βάση τα ιδεώδη της Eυρωπαϊκής παιδείας και τις πολιτικές, φιλοσοφικές και κοινωνικές αρχές από τις οποίες εμφορείται η Eυρωπαϊκή Ένωση (δημοκρατικές αρχές, ανθρώπινα δικαιώματα, πλουραλισμός, σεβασμός στην πολυμορφία της γνώσης και της πανανθρώπινης θρησκευτικής εμπειρίας, αξία της τεχνολογικής προόδου κ.λπ.).
Συγγράμματα:
Επιλογή 1η: Eμμανουήλ Περσελής, Xριστιανική αγωγή και σύγχρονος κόσμος.Θέματα θεωρίας και πράξης της χριστιανικής αγωγής, Εκδόσεις Αρμός, Κωδικός Eudoxus: 3187
Επιλογή 2η: Εμμανουήλ Περσελής, Κατήχηση και Παιδεία, Aθήνα, Eκδόσεις Γρηγόρη