Abstract:
Σκοπός αυτής της έρευνας ήταν να εξετάσει το κλίμα της σχολικής τάξης όπως το αντιλαμβάνονται τα παιδιά που έχουν προβλήματα συμπεριφοράς. Η συμβολή της έρευνας είναι ότι συμπεριέλαβε μια μεγάλη ποικιλία διαστάσεων του κλίματος της σχολικής τάξης και μια μεγάλη ποικιλία προβλημάτων συμπεριφοράς. Σε 221 μαθητές Ε΄ και Στ΄ τάξης από σχολεία της Αθήνας δόθηκε το Ερωτηματολόγιο της Ζωής στη Σχολική Τάξη (Johnson & Johnson, 1983). Από αυτούς, 46 μαθητές παρουσίαζαν προβλήματα συμπεριφοράς, σύμφωνα με το Achenbach Ερωτηματολόγιο για Εκπαιδευτικούς (Achenbach & Rescorla, 2001) και συγκρίθηκαν, ως προς το αντιληπτό κλίμα της σχολικής τάξης, με 50 μαθητές ίδιας ηλικίας και φύλου χωρίς προβλήματα συμπεριφοράς. Τα ευρήματα έδειξαν ότι οι μαθητές με προβλήματα συμπεριφοράς είχαν χαμηλότερη σχολική αυτοεκτίμηση, την τάση να βιώνουν αποξένωση, να έχουν εξωγενές κίνητρο και να βιώνουν ανταγωνισμό περισσότερο από τους συμμαθητές τους χωρίς προβλήματα συμπεριφοράς. Για κάθε σύνδρομο προβλημάτων συμπεριφοράς προέκυψαν διαφορετικές συνδέσεις με τη σχολική προσαρμογή και το αντιληπτό κλίμα της σχολικής τάξης. Συζητούνται και οι εκπαιδευτικές υποδηλώσεις των ευρημάτων.
Publisher's Version