Οι αναγνωστικές προτιμήσεις των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου σε σχέση με το φύλο, την ηλικία, το κοινωνικοοικονομικό επίπεδο και τη σχολική επίδοση

Citation:

Μαλαφάντης, Κ., Φελούκα, Β., & Γαλανάκη, Ε. (2013). Οι αναγνωστικές προτιμήσεις των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου σε σχέση με το φύλο, την ηλικία, το κοινωνικοοικονομικό επίπεδο και τη σχολική επίδοση. Επιστημονική Επετηρίδα ΠΤΔΕ Σχολής Επιστημών της Αγωγής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, 25, 145-166.

Abstract:

The aim of this research was to investigate children’s reading preferences as related to gender, age, socio-economic level, general academic achievement and reading achievement. Participants were 1,136 fourth- and sixth-grade students from public schools in Athens. They completed the Greek adaptation of The Reading Preferences Survey (Bundy, 1982). The data indicated statistically significant differences among all variables studied. Results are discussed in the framework of the existing research literature on reading preferences of primary school children and in relation to well-known theoretical formulations about children’s reading. Finally, on the basis of the data, suggestions for promoting children’s love of reading are presented.

Publisher's Version