Abstract:
Στην εργασία αυτή ανασκοπούνται κριτικά τα ευρήματα της διεθνούς βιβλιογραφίας για την πρόληψη και αντιμετώπιση της μοναξιάς του παιδιού και του εφήβου, ιδίως στο σχολικό πλαίσιο. Μέχρι σήμερα, δεν υπάρχει μια τέτοια ανασκόπηση, ο αριθμός των σχετικών ερευνών είναι μικρός και δεν έχει ελεγχθεί εμπειρικά η αποτελεσματικότητα των αντίστοιχων σχολικών παρεμβάσεων. Ειδικότερα, αποσαφηνίζονται εννοιολογικά οι επιμέρους μορφές μοναξιάς και ανασκοπούνται ευρήματα για τη σχέση του εκπαιδευτικού με τη μοναξιά των μαθητών του και τις αντίστοιχες σχολικές παρεμβάσεις. Εντοπίζονται κενά και προτείνονται οδοί περαιτέρω ερευνητικής ενασχόλησης με το θέμα.
Publisher's Version