Βέλτιστες πρακτικές για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού: Τι δείχνει η σύγχρονη έρευνα

Citation:

Γαλανάκη, Ε. (2011). Βέλτιστες πρακτικές για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού: Τι δείχνει η σύγχρονη έρευνα. Πρακτικά του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Ειδικής Αγωγής: "Η Ειδική Αγωγή αφετηρία εξελίξεων στην επιστήμη και στην πράξη". Αθήνα: Εταιρεία Ειδικής Παιδαγωγικής Ελλάδος - ΕΚΠΑ.

Abstract:

Στόχος της εργασίας αυτής είναι να συνοψίσει και να παρουσιάσει τα ευρήματα των πιο πρόσφατων μετα-αναλύσεων και ανασκοπήσεων για την αποτελεσματικότητα των προληπτικών και παρεμβατικών προγραμμάτων κατά του σχολικού εκφοβισμού. Γίνονται αναφορές στα ερευνητικά σχέδια με τα οποία έχει αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων, καθώς και στους τρόπους αξιολόγησης του εκφοβισμού και της θυματοποίησης στα προγράμματα αυτά. Με δεδομένη την ελάχιστη έως μέτρια επιτυχία των περισσότερων παρεμβάσεων, διατυπώνονται ερμηνείες για την περιορισμένη αυτή αποτελεσματικότητα. Η ερευνητικά τεκμηριωμένη γνώση των αρχών, των συστατικών και των επιπέδων παρέμβασης που επιφέρουν τη μεγαλύτερη μείωση του σχολικού εκφοβισμού είναι απολύτως απαραίτητη για τη διαμόρφωση της αντι-εκφοβιστικής πολιτικής και στην Ελλάδα.

Publisher's Version