DGD 57: Ανάπτυξη Γραπτών Δραστηριοτήτων στο Μάθημα της Γερμανικής ως Ξένης Γλώσσας/Entwicklung schriftlicher Aktivitäten im DaF-Unterricht

Το μάθημα στοχεύει στις  δεξιότητες  του γραπτού λόγου και στα είδη κειμένων. Θα παρουσιαστούν οι αναμενόμενες δεξιότητες μέσα από το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες για  κάθε επίπεδο χωριστά.  Μέσα από αυτό θα διασαφηνιστεί η διαφορά μεταξύ γραπτού λόγου της μητρικής και μη.  Στη συνέχεια θα γίνει αντιπαράθεση με  διάφορα διδακτικά συγγράμματα σε ό,τι αφορά τις ασκήσεις, τις απαιτήσεις, τις ανάγκες και τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Δεν μπορεί επίσης να παραλειφθεί  η ανάλυση των λαθών που παρουσιάζονται κατά τη μαθησιακή διαδικασία, εστιάζοντας  στις θεωρίες εκμάθησης της ξένης γλώσσας και τα φαινόμενα που προκύπτουν κατά τη διαδικασία αυτή, όπως π.χ. λάθος μεταφορές (Interferenz).

 Αποκτώντας τις θεωρητικές γνώσεις οι φοιτητές/φοιτήτριες θα είναι σε θέση:

  • να γνωρίζουν τα είδη κειμένων για το γραπτό λόγο
  • να γνωρίζουν τις αρχές συνοχής και συνεκτικότητας και τη σημασία τους στην παραγωγή γραπτού λόγου
  • να αναγνωρίζουν συστηματικά και μη συστηματικά λάθη μη φυσικών ομιλητών στην παραγωγή γραπτού λόγου
  • να μπορούν να επιλέξουν την σωστή τυπολογία των ασκήσεων λαμβάνοντας υπόψη διάφορους παράγοντες, όπως ηλικία, γλωσσικό επίπεδο, θεματική κτλ..
  • να ξέρουν τι αποτελέσματα (output) αναμένουν
  • να μπορούν να αξιολογήσουν με έγκυρα κριτήρια
  • να αξιολογούν τις ασκήσεις γραπτού λόγου διαφόρων διδακτικών συγγραμμάτων 

Dieses Hauptseminar zielt auf die für jedes Niveau vom Gemeinsamen Europäischen Referenzrahmen für Sprachen definierte Kompetenz des schriftlichen Ausdrucks und die verschiedenen Textsorten ab. Gegenübergestellt werden Textproduktionen in der L1 und der L2. Anhand diverser Lehrwerke soll auf Aufgabenstellungen, Anforderungen und zu erwartende Leistungen eingegangen werden. Unabdingbar ist auch der Bereich der Fehleranalyse während der jeweiligen Interlanguages und in Bezug auf Spracherwebstheorien, was z.B. Interferenzen anbelangt.
Nach dem Abschluss des Kurses werden die teilnehmenden Studierenden in der Lage sein:

  • Die verschiedenen Textsorten zu kennen
  • Die Bedeutung von kohärenz- und kohäsionsstiftenden Merkmale im Rahmen der schriftlichen Produktion zu kennen
  • Die verschiedenen Fehlerarten von Lerners in der schriftlichen Produktion zu kennen
  • Aufgabentypologien gemäß Alter, Lernniveau, Thematik usw. entsprechend auszuwählen
  • Lernerproduktionen bewerten zu können
  • Valide zu bewerten
  • Aufgabenformate kritisch zu betrachten.

Semester: 

Spring

Offered: 

2022