BRIEF CV

Η Άννα Τσιμπουκλή είναι Επίκουρη Καθηγήτρια με γνωστικό αντικείμενο «Διά βίου Μάθηση, Δυναμική Ομάδας και Εκπαίδευση Ενηλίκων» στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ), της Σχολής Επιστημών της Αγωγής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σπούδασε Παιδαγωγικά στην Ελλάδα και στη Μεγάλη Βρετανία. Στην Ελλάδα αποφοίτησε από τη Ράλλειο Παιδαγωγική Ακαδημία Πειραιώς. Στη Μεγάλη Βρετανία αναγορεύθηκε Διδάκτωρ (Τομέας: Εκπαίδευση) από το Ινστιτούτο Εκπαίδευσης (Institute of Education) του Πανεπιστημίου του Λονδίνου όπου ολοκλήρωσε και τις μεταπτυχιακές της σπουδές (ΜΑ) στην Ψυχολογία της Εκπαίδευσης (Psychology of Education) ενώ έλαβε και Δίπλωμα Παιδαγωγικής (DipEd). Επίσης, διεξήγαγε μεταδιδακτορική έρευνα ως Honorary Research Fellow στο Institute of Psychiatry, King’s College του Λονδίνου, εστιάζοντας στη Δια βίου εκπαίδευση στελεχών ψυχικής υγείας. Στη διάρκεια των μεταπτυχιακών της σπουδών (ΜΑ), ήταν υπότροφος του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων (Κληροδότημα ‘Βέλιος Βαρώνος’), στη διάρκεια του διδακτορικού της έλαβε υποτροφία από το Economic and Social Research Council της Μεγάλης Βρετανίας ενώ για τις μετα-διδακτορικές της σπουδές έλαβε υποτροφία από το Κοινωφελές Ίδρυμα Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης. Εργάστηκε ως δασκάλα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα (Σχολή Ξενόπουλου) και στην Αγγλία (Supply teacher Inner London) αλλά και στα σχολεία της Ελληνικής παροικίας του Λονδίνου όπου είχε την ευκαιρία να διδάξει παιδιά Ελλήνων και Κυπρίων μεταναστών  (Σχολείο Αγία Σοφίας). Επίσης δίδαξε παιδαγωγικά και ψυχολογία στο πρόγραμμα BTEC όπως και σε επίπεδο GCE στο Merton College στο Surrey. Έλαβε άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ως Ψυχολόγος στη Μεγάλη Βρετανία και στην Ελλάδα για όλη την επικράτεια και είναι τακτικό μέλος τόσο της Ένωσης Βρετανών Ψυχολόγων (British Psychological Society) όσο και του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων (ΣΕΨ). Στην Ελλάδα συμμετείχε επίσης ως ιδρυτικό μέλος στη Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων ενώ το 2025 εκλέχθηκε μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης όπως και co-leader Έρευνας της Διεθνούς Ένωσης Μετασχηματίζουσας Μάθησης (International Transformative Learning Association). Από το 1992 έως την εκλογή της το 2021 ως μέλος ΔΕΠ στο ΕΚΠΑ διετέλεσε Διευθύντρια Εκπαίδευσης στο Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕΘΕΑ) με κύρια αρμοδιότητα την ανάπτυξη, υλοποίηση και αξιολόγηση προγραμμάτων εκπαίδευσης για στελέχη ψυχικής υγείας και άλλους επαγγελματίες καθώς και προγραμμάτων έρευνας, πρόληψης και θεραπείας για την εκπαιδευτική ένταξη ενηλίκων που κινδυνεύουν από κοινωνικό αποκλεισμό. Για την συνολική της προσφορά στο πεδίο αυτό βραβεύθηκε το 2019 από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θεραπευτικών Κοινοτήτων με το Ευρωπαϊκό Βραβείο Erick Broekaert Award. Το συγγραφικό της έργο περιλαμβάνει 99 εργασίες (36 την τελευταία πενταετία) εκ των οποίων οι 37 είναι ξενόγλωσσες και οι 42 αυτοδύναμες, ενώ και στο σύνολο σχεδόν των εργασιών είναι πρώτη συγγραφέας. Στις εργασίες της εντάσσονται η διδακτορική διατριβή και η μεταπτυχιακή διπλωματικής της εργασία (2), ένα (1) βιβλίο που αποτελεί προϊόν συν-επιμέλειας και ένα (1) βιβλίο το οποίο είναι προϊόν συν-συγγραφής, εγχειρίδια Δια βίου μάθησης, δυναμικής ομάδας και Εκπαίδευσης Ενηλίκων (5), κεφάλαια σε ελληνόγλωσσους και ξενόγλωσσους συλλογικούς τόμους (16), εργασίες σε ελληνόγλωσσα και ξενόγλωσσα επιστημονικά περιοδικά με κριτές (34), εργασίες σε ελληνικά και διεθνή πρακτικά συνεδρίων (23), ερευνητικές εκθέσεις (7), λήμματα σε Λεξικά Επιστημονικών Όρων (10) και ανακοινώσεις σε Ελληνικά και Διεθνή Επιστημονικά Συνέδρια με κριτές (69). Στο ερευνητικό έργο περιλαμβάνεται η συμμετοχή σε περισσότερα από 28 ερευνητικά προγράμματα εκ των οποίων τα τέσσερα (4) αφορούν την τελευταία πενταετία. Στο πλαίσιο του διδακτικού της έργου ως μέλος ΔΕΠ του ΠΤΔΕ του ΕΚΠΑ, έχει σχεδιάσει και διδάσκει πέντε (5) προπτυχιακά μαθήματα (1 ξενόγλωσσο) που αφορούν το πεδίο της Δια βίου μάθησης, της δυναμικής της ομάδας και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Επίσης στο πλαίσιο των μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών τόσο στα ΠΜΣ του ΕΚΠΑ όσο και άλλων ΑΕΙ (ΑΠΘ, ΔΠΘ, ΕΑΠ) έχει αναλάνει μαθήματα που αφορούν το πεδίο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων, της δυναμικής της ομάδας και τη Δια βίου μάθησης. Στο πλαίσιο των ως άνω ΠΜΣ, έχει αναλάβει την εποπτεία πλήθους διπλωματικών εργασιών εκ των οποίων 90 έχουν ολοκληρωθεί επιτυχώς ενώ ήταν μέλος επταμελών επιτροπών κρίσης διδακτορικών διατριβών (7). Επίσης συμμετέχει και σε πέντε (5) τριμελείς επιτροπές εποπτείας διδακτορικών διατριβών που είναι σε εξέλιξη και αφορούν το πεδίο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων και της μη τυπικής εκπαίδευσης. Στο επιστημονικό της έργο εντάσσεται η συμμετοχή της ως μέλος επιστημονικών επιτροπών σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά με κριτές (9) μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται το Journal of Lifelong Learning της UNESCO καθώς και σε πανελλαδικά και διεθνή συνέδρια (27) ενώ έχει διατελέσει αξιολογήτρια για επιλογή υποτρόφων στο ΕΛΙΔΕΚ, το ΙΚΥ και το Fulbright. Στη διάρκεια της επαγγελματικής και ακαδημαϊκής της θητείας έχει εκπαιδεύσει εκπαιδευτικούς, στελέχη ψυχικής υγείας, πρόληψης, συνδικαλιστικά στελέχη, επιμελητές ανηλίκων και άλλους επαγγελματίες καθώς και ενήλικα άτομα που αντιμετωπίζουν ζητήματα κοινωνικού αποκλεισμού.

 

 

CV upload: