Γενικές αρχές επικοινωνίας
Οι φοιτητές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι οι πληροφορίες για όλα τα θέματα που αφορούν στα μαθήματά μου (συγγράμματα, περιεχόμενο μαθήματος, τρόπος αξιολόγησης, κ.τ.λ.) έχουν αναρτηθεί με αναλυτικό τρόπο στο αντίστοιχο eclass κάθε μαθήματος.
Η σελίδα του eclass (κάθε μαθήματός μου) είναι ενεργή και ανανεώνεται, όποτε υπάρχει ανάγκη.
Επομένως, ό,τι πληροφορία είναι αναρτημένη στο eclass, ισχύει απολύτως και καθ' ολοκληρία. Εάν, κάποια στιγμή, η πρόσβαση στο eclass ενός μαθήματος είναι αδύνατη (το μάθημα φαίνεται ως «κλειδωμένο»), αυτό σημαίνει ότι το συγκεκριμένο eclass βρίσκεται σε διαδικασία πλήρους αναμόρφωσης του περιεχομένου του (η διαδικασία αυτή συνήθως δεν διαρκεί περισσότερο από μία εβδομάδα και γίνεται πριν την έναρξη του εξαμήνου).
Συνεπώς, οι φοιτητές θα πρέπει, απαραιτήτως, να ενημερώνονται από το αντίστοιχο eclass, πριν επικοινωνήσουν μαζί μου για θέματα που αφορούν στα μαθήματα (βλ. κάτωθι τις 3 διαφορετικές δυνατότητες επικοινωνίας).
Εάν το περιεχόμενου του eclass δεν επαρκεί για το ερώτημα που έχει προκύψει, ή εάν υπάρχει ανάγκη για συζήτηση επί ενός αιτήματος/προβλήματος ή επί ευρύτερων αποριών/ερωτήσεων, τότε οι φοιτητές καλούνται να αξιοποιήσουν τις κάτωθι δυνατότητες επικοινωνίας. Η επικοινωνία, στην περίπτωση αυτή, αποκτά περισσότερο ουσιαστικό χαρακτήρα, καθώς θα αφορά σε ειδικότερα ζητήματα – ζητήματα που χρήζουν, και τυγχάνουν της απολύτου προσοχής και φροντίδας εκ μέρους του διδάσκοντος.
Δυνατότητα επικοινωνίας - 1. Ώρες γραφείου
Το γραφείο μου βρίσκεται στην Κυψέλη 506 (5ος όροφος).
Οι «ώρες γραφείου» ισχύουν κατά τη διάρκεια των 13 εβδομάδων διδασκαλίας, για τα εξάμηνα στα οποία αναφέρονται.
Οι «ώρες γραφείου» ανακοινώνονται στο αμφιθέατρο, κατά πρώτο μάθημα κάθε εξαμήνου, θυροκολλούνται στο γραφείο μου και αναρτώνται στην παρούσα σελίδα (βλ. BLOG) καθώς και στο eclass των διδασκόμενων μαθημάτων του εκάστοτε εξαμήνου.
Κατά τη διάρκεια των εξεταστικών περιόδων (Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου, Ιουνίου-Ιουλίου και Σεπτεμβρίου), οι «ώρες γραφείου» δεν ισχύουν και οι ενδιαφερόμενοι φοιτητές θα πρέπει να επικοινωνούν μαζί μου μέσω email, είτε για τον προγραμματισμό μιας συνάντησης, είτε για τη διευθέτηση του ζητήματος μέσω email.
Κατά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, οι «ώρες γραφείου» δεν ισχύουν. Εάν το θέμα χρήζει άμεσης απάντησης, τότε η επικοινωνία μπορεί να γίνει μέσω email, ή τηλεφωνικά.
Οι «ώρες γραφείου» που παρέχονται στους φοιτητές για συναντήσεις είναι 2 ώρες ανά διδακτική εβδομάδα, στις οποίες υπάρχουν δύο διαφορετικές δυνατότητες:
1. μία ώρα, κατά την οποία όλοι ανεξαιρέτως οι φοιτητές μπορούν να προσέρχονται για να ρωτήσουν/συζητήσουν ό,τι τους απασχολεί, χωρίς ιδιαίτερη διάκριση επί των θεμάτων
2. μία ώρα κατά την οποία ορίζονται ειδικές συναντήσεις, εφόσον οι φοιτητές επιθυμούν να έχουν ευχέρεια χρόνου για το θέμα που τους απασχολεί, ή εφόσον το θέμα χρειάζεται να μια ειδική, κατόπιν επικοινωνίας, προετοιμασία εκ μέρους μου.
Επιπλέον, κατά τη διάρκεια των «ωρών γραφείου», οι φοιτητές μπορεί να επικοινωνούν μαζί μου και με το τηλέφωνο του γραφείου (βλ. δεξιά στήλη «Contact details»).
Δυνατότητα επικοινωνίας - 2. email
Κατά την επικοινωνία σας μέσω email, θα πρέπει να αναφέρετε πάντοτε:
α) στο «θέμα» (subject) του μηνύματος: το βασικό σας θέμα (εάν, πχ, σας απασχολεί κάποιο ζήτημα σχετικό με τη βαθμολογία, θα πρέπει στο «θέμα» του μηνύματός σας να γράψετε «βαθμολογία»)
β) στο κείμενο του μηνύματός σας: θα πρέπει εξ αρχής να αναφέρετε, οπωσδήποτε, το όνομά σας, το Τμήμα σας και το μάθημα στο οποίο αναφέρεστε, ώστε να διευθετηθεί πιο γρήγορα το θέμα σας (εάν, π.χ., δεν αναφέρετε το Τμήμα και το μάθημα, θα σας απαντήσω ρωτώντας σας αυτά τα στοιχεία, εσείς θα επανέλθετε με άλλο μήνυμα, και όλο αυτό καταλήγει να είναι χρονοβόρο και κουραστικό).
Συνήθως τα μηνύματα των φοιτητών απαντώνται εντός της εβδομάδας. Εάν περάσουν περισσότερες μέρες, και το θέμα δεν έχει ήδη συζητηθεί στο μάθημα, ή σε κατ' ιδίαν συνάντηση (στις ώρες γραφείου, ή πριν/μετά από το μάθημα), τότε μπορείτε να ξαναστείλετε το μήνυμα.
Κατά τη διάρκεια των διακοπών (χριστούγεννα, πάσχα, καλοκαίρι), τα emails, ευλόγως, θα καθυστερούν να απαντηθούν.
Δυνατότητα επικοινωνίας - 3. τηλέφωνο
Επειδή τυγχάνει να έχω συγκεκριμένη άποψη για τον παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών, έχω αναγράψει στο βιογραφικό του (βλ. αρχική σελίδα, CV) το προσωπικό μου (κινητό) τηλέφωνο.
Θα πρέπει, όμως, για να διατηρηθεί η καλή προδιάθεσή μου, να γίνεται εκ μέρους των φοιτητών λελογισμένη χρήση αυτής της δυνατότητας επικοινωνίας.
Περιπτώσεις κλήσεων σε ώρες «κοινής ησυχίας», ή περιπτώσεις αναπάντητων κλήσεων, ή ακόμα κλήσεις για θέματα που έχουν ήδη αναρτηθεί στις σελίδες των μαθημάτων (πχ, «ποιο είναι το σύγγραμμα του μαθήματος;»), δεν προδιαθέτουν θετικά τον συνομιλητή.
Εν ολίγοις, πρέπει να υπάρχει ο απαραίτητος κοινωνικός τρόπος για τη χρήση αυτής της μορφής επικοινωνίας. Εάν αυτό τηρείται, είμαι πάντα πρόθυμος να συνομιλήσω με τους φοιτητές μου για όποιο θέμα τους απασχολεί.