Abstract:
Στο άρθρο αυτό παρουσιάζονται οι κυριότερες μέχρι σήμερα θεωρητικές απόψεις, καθώς και τα ερευνητικά ευρήματα για το συναίσθημα της μοναξιάς του παιδιού σχολικής ηλικίας. Πιο συγκεκριμένα, περιγράφονται τα ευρήματα για τον τρόπο με τον οποίο το παιδί αντιλαμβάνεται, βιώνει και αντιμετωπίζει το συναίσθημα αυτό και συζητούνται οι προσπάθειες για την ψυχομετρική αξιολόγηση του φαινομένου. Στη συνέχεια, ανασκοπούνται τα ευρήματα για τη σχέση της μοναξιάς με διάφορες κρίσιμες παραμέτρους, όπως: η ηλικία, το φύλο, η θέση του παιδιού στην ομάδα των συνομηλίκων του, οι φιλίες, η αντίληψη του παιδιού για τις κοινωνικές του δεξιότητες, τα χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς του, η απόδοση αιτίων για τις κοινωνικές επιτυχίες και αποτυχίες και η κατάθλιψη. Τέλος, διατυπώνονται συμπεράσματα για το επίπεδο στο οποίο βρίσκεται η κατανόηση της μοναξιάς των παιδιών και για πιθανά κενά στη σχετική θεωρητική και ερευνητική ενασχόληση.
Publisher's Version