Δυσλειτουργικές πεποιθήσεις των εκπαιδευτικών για τον σχολικό εκφοβισμό και τη θυματοποίηση

Citation:

Γαλανάκη, Ε. (2011). Δυσλειτουργικές πεποιθήσεις των εκπαιδευτικών για τον σχολικό εκφοβισμό και τη θυματοποίηση. Πρακτικά του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Επιστημών Εκπαίδευσης. Αθήνα: ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ.

Abstract:

The aim of my participation in the Round Table entitled “Victimization and bullying in school (kindergarten, primary school, secondary school)” is to present a number of dysfunctional beliefs of educators about school bullying, which impede the implementation of preventive and interventive anti-bullying programs. Data are drawn from empirical research in various countries, and from recent Greek studies. Identifying and challenging these dysfunctional beliefs is a necessary first step before anti-bullying intervention, as it is well documented that the effectiveness of this intervention depends largely on the educator.

Publisher's Version