Chapters

Άρθρα σε Συλλογικούς Τόμους, Ειδικές Εκδόσεις Περιοδικών & Κεφάλαια Βιβλίων

1. "Science Education in the Era of Neoliberalism" στο J. Milios (Ed.)Rethinking Democracy and the Welfare State, 408-419, Ellinika Grammata 1999 (with E. Koleza)

2. Εισαγωγή στα Πρακτικά του 1ου Πανελληνίου Συμποσίου «Η Συμβολή της Ιστορίας και Φιλοσοφίας των Φυσικών Επιστημών στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών», σελ. 9-15, Εκδόσεις Χριστοδουλίδη, Θεσσαλονίκη 2001

3. "Το Πείραμα Michelson-Morley: Ιστορική, Επιστημολογική και Διδακτική Προσέγγιση" στον Τόμο «Μεγάλες Στιγμές της Φυσικής», 111-120, Ένωση Ελλήνων Φυσικών, 2002

4. Εισαγωγή στα Πρακτικά του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Η Συμβολή της Ιστορίας και Φιλοσοφίας των Φυσικών Επιστημών στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών», σελ. 7-16, Αθήνα 8-11 Μαΐου 2003

5. Εισαγωγή του Επιμελητή στο βιβλίο: «Φιλοσοφικές Έννοιες στη Φυσική. Η Ιστορική Σχέση μεταξύ Φιλοσοφίας και Επιστημονικών Θεωριών», σελ. vii-ix, Εκδόσεις LeaderBooks, Αθήνα 2003

6. «Ιστορία, Φιλοσοφία της Επιστήμης και Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών», Πρακτικά 2ου Πανελληνίου Συνεδρίου «Η Συμβολή της Ιστορίας και Φιλοσοφίας των Φυσικών Επιστημών στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών», σελ. 17-22, Αθήνα 8-11 Μαΐου 2003

7. Εισαγωγικό Σημείωμα στην ειδική έκδοση “Hellenic Studies in History, Philosophy of Science and Science Teaching”, Themes in Εducation, Vol.4, No 1, σελ. 3-5, 2003

8. Κεφάλαιο με τίτλο: «Η Συμβολή της Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Φυσικής στη Διδασκαλία της Φυσικής», σελ.11-22, στον τόμο «Επτά Σταγόνες στον Ωκεανό της Γνώσης… και στην εκπαίδευση», Εκδόσεις Ελάτη και Ένωση Ελλήνων Φυσικών, Αθήνα 2004 (Αναδημοσίευση από το περιοδικό «Φυσικός Κόσμος», τεύχος 170, σελ. 6-12, Μάιος 2003)

9. "Εξ Αποστάσεως Αξιολόγηση στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες με βάση την Ταξινομία SOLO", A.Μπαρκάτσας, Ε. Κολέζα, Ι. Ρίζος και Κ. Σκορδούλης, στο Α. Μπαρκάτσας (Επιμ) «Τα Μαθηματικά στην εποχή των Νέων Τεχνολογιών», Εκδ. Κωστόγιαννος, Αθήνα 2004

10. «Περιβαλλοντικές Επιστήμες, Μετακλασική Σκέψη και Πολιτισμική Θεωρία» στον Τόμο «Με το βλέμμα στραμμένο στο Μέλλον. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης: 20 χρόνια δημιουργίας και προσφοράς στην Επιστήμη, στην Εκπαίδευση και στην Κοινωνία», 332-341, Αθήνα 2004

11. Εισαγωγή στα Πρακτικά του 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Ιστορία, Φιλοσοφία και Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών», σελ. 5-7, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2005

12. «Οικοσοσιαλισμός: Φιλοσοφία και Πολιτική» στο Η Πολιτική Οικολογία στην Ελλάδα, Εκδ. Ευώνυμος Οικολογική Βιβλιοθήκη, Αθήνα 2006

13. “The Persistent Presence of the Concept of the Aether in Greek Scientific Literature”, in G. Vlahakis (Edit): “Notions of Physics In Natural Philosophy”, Cambridge Scholars Publishing, Cambridge, UK, pp.110-120, 2008

14. Εισαγωγή στα Πρακτικά του Συνεδρίου: “Ζητήματα Επιστήμης: Ιστορία, Φιλοσοφία και Διδακτική”, Εκδ. Νήσος, Αθήνα 2008

15. “Πειραματική Πρακτική”- Κεφ. 2 στο βιβλίο Κ. Σκορδούλης (Επιμ.): «Εισαγωγή στη Θεωρία των Επιστημών της Φύσης», Εκδ. ΤΟΠΟΣ, Αθήνα 2008

16. «Επιστημονικές Επαναστάσεις στη Φυσική» - Κεφ. 1στο βιβλίο Κ. Σκορδούλης (Επιμ.): «Εισαγωγή στη Θεωρία των Επιστημών της Φύσης», Εκδ. ΤΟΠΟΣ, Αθήνα 2008

17. «Η διδασκαλία της θεωρία της εξέλιξης στο Ελληνικό σχολείο: παρελθόν και παρόν» στο βιβλίο "Η Διδασκαλία της Θεωρίας της Εξέλιξης: Θεωρητικά και Παιδαγωγικά Ζητήματα", Εκδ. Εκπαιδευτήρια Γείτονα, Επιμ. Β. Ζόγκζα, Κ. Καμπουράκης, Δ. Νοταράς, 443-482, Αθήνα 2009 (σε συνεργασία με Πρίνου Λ. και Χαλκιά Λ.)

18. «Science and Worldviews in the Marxist Tradition» στοβιβλίο «Science and Worldviews in Education», Edited by M. R. Matthews, Springer Verlag 2009 (άρθροπουδημοσιεύθηκεστοπεριοδικόScience & Education, Vol. 17, No.6, 559-571, 2008)

19. «Ανάπτυξη και αξιολόγηση εκπαιδευτικού διαδραστικού ιστότοπου πολιτισμικής οικολογίας με στόχο τη διατήρηση και ανάδειξη των ιστορικών μονών της Ζακύνθου», στο Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: ζητήματα θεωρίας, έρευνας και εφαρμογών, Επιμέλεια: Α. Δημητρίου, Γ. Ξανθάκου, Γ. Λιαράκου, Μ. Καΐλα, Αθήνα, Ατραπός, σελ. 747-768, 2009 (σε συνεργασία με Λιβέρη, Α., Καΐλα, Μ., Παρκοσίδης, Ι.)

20. “The Scientific Culture In 18th-19th Century Greek Speaking Communities: Experiments And Textbooks”, Wittje R., Heering P. (Eds), Learning by doing: Experiments and instruments in the History of Science Teaching, Franz Steiner Verlag, 2011 (with Gianna Katsiampoura and Efthymios Nicolaidis)

21. «Πολιτισμική Οικολογία: Θεωρητική προσέγγιση», στο "Διεργασίες σκέψης στο Σχολείο και την Κοινωνία", Τόμος Α’, Επιμέλεια: Π. Φώκιαλη, Ν. Ανδρεαδάκης, Γ. Ξανθάκου, σελ. 67-89, Εκδ. Πεδίο, Αθήνα 2011 (Συνεργασία: Μ. Καΐλα, Α. Λιβέρη)

22. «Marxism, History of Science and the Emergence of Post-Classical Physics Theories» in V. Jullien, E. Nicolaidis and M. Blay (Eds), Europe et Sciences Modernes, Peter Lang 2012, pp. 347-368

23. “Investigating the Historical Development of the Concept of Matter: Controversies About/In Ancient Atomism”, In “Concepts of Matter in Science Education”, Chapter: 22, Editors: Georgios Tsaparlis and Hannah Sevian, pp. 463-483, Springer, 2013 (with V. Koutalis)

24. “Teaching and Learning the Heuristic Role of Models in Theory Construction in the Context of Nature of Science: The case of Maxwell’s vortex idle wheel Model”, in Peter Heering, Stephen Klassen, Don Metz (Eds.), “Enabling Scientific Understanding through Historical Instruments and Experiments in Formal and Non-Formal Learning Environments”, Flensburg University Press, pp. 111-126, 2013 (with C. Stefanidou, D. Stavrou)