Abstract:
Στα τέλη του 19ου οι παραστάσεις του αρχαίου δράματος ήταν καθιερωμένες στα αμερικανικά πανεπιστήμια. Οι καθηγητές κλασικών σπουδών αναλάμβαναν τη διδασκαλία των δραματικών κειμένων από το πρωτότυπο και επιχειρούσαν τη σκηνική αναβίωσή τους, μελετώντας παράλληλα τις αρχαιολογικές πηγές ώστε το σκηνοθετικό, σκηνογραφικό και ενδυματολογικό αποτέλεσμα να αποτυπώνει όσο το δυνατόν πιστότερα το θέατρο της αρχαιότητας. Εξέχουσα μορφή στο χώρο αυτό υπήρξε η Αμερικανίδα σκηνοθέτης Mabel Hay Barrows. Το 1899 αφού διασκεύασε σε θεατρικό έργο την «Οδύσσεια», περιπλανήθηκε στους δρόμους του Σικάγο αναζητώντας τους ηθοποιούς της στις γειτονιές των Ελλήνων μεταναστών και δημιούργησε ελληνικό θεατρικό όμιλο. Η θεατρική της δραστηριότητα έδωσε το έναυσμα σε εκατοντάδες Έλληνες μετανάστες να συστήσουν ερασιτεχνικούς θιάσους και σε άλλες αμερικανικές πολιτείες. Το άρθρο στηρίζεται σε πρωτότυπο υλικό από το πλούσιο αρχείο της Barrows στη Βιβλιοθήκη του Παν. Harvard και παρουσιάσει το σύνολο του έργου της και της προσφορά της.
Publisher's Version