Papers

International Journals
Christoforaki, M., Kapsala, N., Skoufoglou, M. & Galani, A. (2024) Modifying Primary School Students' Ideas about Heatwaves in Urban Design Through the ''HEATWAVE CITY'' Online Game. American Journal of Educational Research12(10), 391-401. DOI: 10.12691/education-12-10-1  https://pubs.sciepub.com/education/12/10/1/ 

Konstantakatos, G. & Galani, A. (2022) How is the use of GIS in Geographical and Environmental Education evaluated? Findings from a Systematic Review. International Research in Geographical and Environmental Education (RGEE), Article ID: RGEE 2138167, doi: 10.1080/10382046.2022.2138167

Kapsala, N. Galani, A. & Mavrikaki, E. (2022) Nature of Science in Greek Secondary School Biology Textbooks. c e p s Journal, vol 12 (2) pp. 143-168. doi 10.26529/cepsj.1309

Marosi, N. Avraamidou, L. & Galani, A. (2021). Culturally relevant pedagogies in science education as a response to global migration. SN Soc Sci 1, 147. https://doi.org/10.1007/s43545-021-00159-w 

Karatza, A. Galani, L. Parcharidis, Is. (2020) Teaching "Climate Change and Glaciers" Using ESA-Eduspace Material, Current Journal of Applied Science and Technology 39(15), 68-78, https://doi.org/10.9734/cjast/2020/v39i1530718, https://www.journalcjast.com/index.php/CJAST/article/view/30718

Paxinou, Ev. Georgiou, M. Kakkos, V. Kalles,D. Galani, L. (2020) Achieving educational goals in microscopy education by adopting virtual reality labs on top of face-to-face tutorials, Research in Science & Technological Education, Routledge, Taylor and Francis Online https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/02635143.2020.1790513, DOI: 10.1080/02635143.2020.1790513

Georgiou, Μ. Ziogka, Κ. Galani, L. (2020) Are Pre-Service Teachers Ready to Write Stories in the Sciences? Interdisciplinary Journal of Environmental and Science Education, 16 (4), Article No: e2220 https://doi.org/10.29333/ijese/8421, https://www.ijese.com/download/are-pre-service-teachers-ready-to-write-stories-in-the-sciences-8421.pdf

Galani, A. Karatza, A. (2019) European Identity and European Heritage: A Critical Approach of Greek, British and Spanish Geography Textbooks, American Journal of Educational Research 7(12), 966-975 http://article.scieducationalresearch.com/pdf/EDUCATION-7-12-11.pdf

Fragouli, S. Rokka, A. Galani, A. (2017) The “unknown” Greek paleoenvironment and fossils: Evaluating Geography Curriculum proposals for elementary school, European Journal of Geography.  8(2), 143 - 152, ISSN 1792-1341.

Papageorgiou, N. Galani, A. Mavrikaki, E. (2016) Junior primary Greek school pupils' perceptions of the city's public open spaces and especially of the urban square: A case study, Review of International Geographical Education Online (RIGEO), 6(1) 49-66.

Galani, L. (2016) Geo-Literacy as the basis of the building of cultural Identity, European Journal of Geography, European Journal of Geography. 7(1), 17 – 23.

Galani, L. (2015) Redesign the school yard using Google SketchUp: a pilot project, International Journal of Research in Education methodology.  7(2), 1101-1110, ISSN 2278-7690.

Galani, Α. Rokka, A. (2014) “An Investigation of Hand-Drawn Representations of Rivers by Fifth-Grade Students in Greek Elementary Schools,” ISRN Education, vol. 2014, Article ID 548365, 7 pages, 2014. doi:10.1155/2014/548365.

National Journals

Γαλάνη, Λ. Ρόκκα, Α.  Παπαγεωργίου, Γ. Μίχας, Π. (2011) Αναπαραστάσεις της γεωγραφικής έννοιας “ποταμός” από μαθητές της Ε’ τάξης του Δημοτικού σχολείου, Γεωγραφίες, τ. 18, σ. 36-57. http://geographies.gr/?p=140.

Τσουνάκος Θ. Γαλάνη, Λ. Περάκη, Β. (2010) «Προβλήματα ανάγνωσης και ερμηνείας των χαρτών για το μάθημα της Γεωγραφίας στην Α τάξη του Γυμνασίου», ΜΕΝΤΟΡΑΣ, τ. 12, σ. 180-208.

Γαλάνη, Λ. Τσουνάκος, Θ. Κατσίκης, Α. (2009) Το κλίμα και η βλάστηση της Ευρώπης: Μια διδακτική προσέγγιση μέσα από την αξιοποίηση των εναλλακτικών ιδεών, περιοδικό Σύγχρονη Εκπαίδευση, τ. 159, σ.65-79.

Γαλάνη, Λ. Ρόκκα, Α. (2008) «Φτιάχνοντας γρίφους για την Ελλάδα: Μία διδακτική προσέγγιση σχολικής ύλης της Γεωγραφίας της Ε΄ Δημοτικού με τη χρήση διαδραστικών χαρτών», Σύγχρονη Εκπαίδευση. τ. 155, σ. 168-176. ISSN:1105-3968.

Σιγάλας, Γ. Κατσαρός, Γ. Γαλάνη, Λ. (2004) «Αξιολογική έρευνα του βιβλίου του μαθητή και του βιβλίου του καθηγητή για το μάθημα «Εικαστικά» της Α΄ Ενιαίου Λυκείου», περιοδικό Εικαστική Παιδεία, τ. 20, σ. 82-90.

Γαλάνη, Λ. Κακογιαννάκη, Ν. (1997) «Τι Ξεπηδά από ένα Ηφαίστειο...»: Περιοδικό «Ανοιχτό Σχολείο», Τεύχος 62, Μάρτιος - Απρίλιος, σ. 10-14.