Greek Conferences Proceedings

101. Δασκαλάκη, Ζ., Δασκολιά, Μ., & Γκότζος, Δ. (2022). Με το Παρατηρητήριο Πολιτών Pl@ntNet στον Εθνικό Κήπο. Υλοποίηση και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου στο πλαίσιο ενός εκπαιδευτικού προγράμματος Επιστήμης των Πολιτών και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Στα Πρακτικά του 7ου Πανελλήνιου Επιστημονικού Συνεδρίου με θέμα «Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία», (σσ. 209-218). Εργαστήριο Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (ΕΗΥΕΤ) - Τ.Επ.Ε.Κ.Ε., Πανεπιστήμιο Πατρών, Ελληνική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΕΤΠΕ). Πάτρα. ISBN: 978-618-83186-7-0 

102. Δασκολιά, Μ. (2020). Διδάσκοντας και μαθαίνοντας για την Κλιματική Αλλαγή. Προκλήσεις και επισημάνσεις με βάση την έρευνα στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία. Στα Πρακτικά του 8ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με θέμα «Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση με στόχο την Αειφορία στην εποχή της κλιματικής αλλαγής», (σσ. 45-54). Πανεπιστήμιο Πατρών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Πάτρα (διαδικτυακά). ISBN 978- 960-86120-8-2

103. Παππά, Μ., & Δασκολιά, Μ. (2020). Πρωτογενείς εμπειρίες παιδιών στη φύση και παιδαγωγικές συναντήσεις Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην εποχή του Ανθρωπόκαινου. Στα Πρακτικά του 8ου  Πανελλήνιου Συνεδρίου με θέμα «Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση με στόχο την Αειφορία στην εποχή της κλιματικής αλλαγής», (σσ. 259-265). Πανεπιστήμιο Πατρών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Πάτρα (διαδικτυακά) . ISBN 978-960-86120-8-2

104. Τρίγκατζη, Ά., & Δασκολιά, Μ. (2020). Ανιχνεύοντας τις δυνατότητες αξιοποίησης της Προφορικής Ιστορίας στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία. Στα Πρακτικά του 8ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με θέμα «Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση με στόχο την Αειφορία στην εποχή της κλιματικής αλλαγής», (σσ. 266-271). Πανεπιστήμιο Πατρών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Πάτρα (διαδικτυακά). ISBN 978-960-86120-8-2

105. Δασκολιά, Μ., Κακαρούχα, Π., & Γρίλλια, Ν., (2020). Επιστήμη των Πολιτών, Ευρωπαϊκό Ανοιχτό Νέφος Επιστήμης και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στο Έργο COS4CLOUD. Στα Πρακτικά του  8ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με θέμα «Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση με στόχο την Αειφορία στην εποχή της κλιματικής αλλαγής», (σσ. 574-579). Πανεπιστήμιο Πατρών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Πάτρα (διαδικτυακά). ISBN 978-960-86120-8-2

106. Δασκολιά, Μ., & Δασκαλάκη, Ζ. (2020). Δυνατότητες παιδαγωγικής αξιοποίησης των ψηφιακών παιχνιδιών για το περιβάλλον και την αειφορία. Σε αναζήτηση μια πρώτης θεωρητικής και εμπειρικής βάσης. Στα Πρακτικά του  8ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με θέμα «Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση με στόχο την Αειφορία στην εποχή της κλιματικής αλλαγής», (σσ. 680-685). Πανεπιστήμιο Πατρών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Πάτρα (διαδικτυακά). ISBN 978-960-86120-8-2

107. Γρίλλια, Ν., & Δασκολιά, Μ. (2020). Εξετάζοντας τον αναστοχαστικό και ενδυναμωτικό χαρακτήρα μιας αφηγηματικής εκπαιδευτικής έρευνας στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Στα Πρακτικά του  8ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με θέμα «Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση με στόχο την Αειφορία στην εποχή της κλιματικής αλλαγής», (σσ. 753-759). Πανεπιστήμιο Πατρών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Πανελλήνια Ένωση  Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Πάτρα (διαδικτυακά). ISBN 978- 960-86120-8-2

108. Νταή, Α., & Δασκολιά, Μ. (2020). Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την έννοια της ‘αειφορίας’. Μια αφηγηματική προσέγγιση. Στα Πρακτικά του  8ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση με στόχο την Αειφορία στην εποχή της κλιματικής αλλαγής», (σσ. 915-922). Πανεπιστήμιο Πατρών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Πάτρα (διαδικτυακά). ISBN 978-960-86120-8-2

109. Γρίλλια, Π.Μ., & Δασκολιά, Μ. (2017). Η αξιοποίηση της ψηφιακής αφήγησης ως εργαλείο επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Μια αφηγηματική έρευνα. Στα Πρακτικά του  5 ου  Πανελλήνιου Συνεδρίου «Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία», (σσ. 970-976). Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ), Ελληνική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΕΤΠΕ). Αθήνα. ISBN 978-618-83186-0-1

110. Ιωακειμίδου, Β., Δασκολιά, Μ., & Κυνηγός, Χ. (2016). Ανάπτυξη δημιουργικών αφηγημάτων σε ψηφιακό υλικό που εμπλέκουν μαθηματικά και περιβαλλοντική εκπαίδευση. Στα Ηλεκτρονικά Πρακτικά του 10ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση», (σσ. 377-385). Ελληνική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΕΤΠΕ), Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.  Ιωάννινα. ISBN: 978-960-883-598-6

111. Βλαχοστέργιου, Κ., Δασκολιά, Μ., & Κυνηγός, Χ. (2016). Διεπιστημονική συνεργασία εκπαιδευτικών στον σχεδιασμό ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού για Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Στα Ηλεκτρονικά Πρακτικά του 10ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Οι ΤΠΕ στην
Εκπαίδευση», (σσ. 617-625). Ελληνική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΕΤΠΕ), Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Ιωάννινα. ISBN: 978-960-883-598-6

112. Ταγκαλάκη, Α., Βασιλείου, Ε., & Δασκολιά, Μ. (2016). Προσεγγίζοντας την έννοια της αειφόρου τοπικής ανάπτυξης μέσα από το σχεδιασμό ενός ψηφιακού παιχνιδιού από μαθητές του τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος των ΕΠΑ.Λ.. Στα Πρακτικά
του Πανελλήνιου Συνεδρίου «Η εκπαίδευση στην εποχή των Τ.Π.Ε. και της Καινοτομίας» (σσ. 2066-2079). Νέος Παιδαγωγός. Αθήνα. ISBN: 978-618-82301-1-8

113. Φλώρου, Ρ., & Δασκολιά, Μ. (2015). Κατασκευάζοντας ψηφιακές ιστορίες με θέμα την αειφόρο πόλη: μία πρόταση για την καλλιέργεια της συλλογικής δημιουργικότητας. Στα Πρακτικά του 7 ου  Πανελλήνιου Συνεδρίου «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Εκπαίδευση
για την Αειφορία. Αλλάζοντας στάσεις και συμπεριφορές μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα, έρευνα, σχολικά δίκτυα, δράσεις και δραστηριότητες στην Ελλάδα». Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Εκπαίδευση για την Αειφορία. Βόλος. ISBN: 978-960-86120-6-8 έντυπο (CD-ROM) / ISBN: 978-960-86120-7-5 ηλεκτρονικό έγγραφο (E-
BOOK)

114. Κοντιζά, Κ., & Δασκολιά, Μ. (2015). Δημόσια παιδαγωγική και διαδικτυακή περιβαλλοντική επικοινωνία. Αξιολόγηση της ηλεκτρονικής καμπάνιας «Καλύτερη Ζωή» του WWF-Ελλάς. Στα Πρακτικά του 7ου  Πανελλήνιου Συνεδρίου «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Εκπαίδευση για την Αειφορία. Αλλάζοντας στάσεις και συμπεριφορές μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα, έρευνα, σχολικά δίκτυα, δράσεις και
δραστηριότητες στην Ελλάδα». Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Εκπαίδευση για την Αειφορία. Βόλος. ISBN: 978-960-86120-6-8 έντυπο (CD-ROM) / ISBN: 978-960-86120-7-5 ηλεκτρονικό έγγραφο (E-BOOK)

115. Δασκολιά, Μ., Πλιώτα, Μ., & Γρίλλια, Π.Μ. (2012). Διευρύνοντας το πεδίο εφαρμογής της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης: περιβαλλοντικά προσανατολισμένη ιστιοπλοϊκή εκπαίδευση στο Αιγαίο. Στα Πρακτικά του 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου  «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση-Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία στη σημερινή πραγματικότητα. Η εμπειρία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος».  Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Εκπαίδευση για την Αειφορία. Θεσσαλονίκη. ISBN: 978-960-380-231-0 ηλεκτρονικό έγγραφο / CD-ROM

116. Δασκολιά, Μ., & Κοντιζά, Κ. (2012). Η θεωρία της ελαστικής ανθεκτικότητας των κοινωνικο-οικολογικών ζητημάτων και η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την αειφορία: ανιχνεύοντας εκλεκτικές συγγένειες. Στα Πρακτικά του 6ου Πανελλήνιου  Συνεδρίου  «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση-Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία στη σημερινή πραγματικότητα. Η εμπειρία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος». Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Εκπαίδευση για την Αειφορία. Θεσσαλονίκη. ISBN: 978-960-380-231-0 ηλεκτρονικό έγγραφο / CD-ROM

117. Δασκολιά, Μ., & Γρίλλια, Π.Μ. (2010). Σημαντικές Εμπειρίες Ζωής και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Αναλύοντας τη σχέση μέσα από την Προοπτική της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη. Στα Πρακτικά του 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Το Σταυροδρόμι της  Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη». Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Εκπαίδευση για την Αειφορία. Ιωάννινα. ISBN: 978-960-380-222-8 / CD-ROM

118. Δήμος, Α., & Δασκολιά, Μ. (2010). Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Δημιουργική Σκέψη. Αντιλήψεις Εκπαιδευτικών για τις έννοιες και τη μεταξύ τους σχέση. Στα Πρακτικά του 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Το Σταυροδρόμι της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη».  Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Εκπαίδευση για την Αειφορία. Ιωάννινα. ISBN: 978-960-380-222-8 / CD-ROM

119. Γούναρη, Ν., Δασκολιά, Μ., & Κυνηγός, Χ. (2009). Κατανοώντας το Ενεργειακό Ζήτημα. Μια εκπαιδευτική εφαρμογή Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με τη χρήση ενός διερευνητικού λογισμικού. Στο Σ. Ε. Τσιούρης και Μ. Ανανιάδου-Τζημοπούλου (επιμ.), Πρακτικά του 3 ου  Πανελλήνιου Συνεδρίου «Κλιματική Αλλαγή, Βιώσιμη Ανάπτυξη, Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Αναζητώντας λύσεις για το ελληνικό περιβάλλον», (σσ. 477-485).  Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης – Συμβούλιο Περιβάλλοντος. Εκδόσεις Ζήτη. ISBN: 978-960-456-179-7

120. Δασκολιά, Μ., Κυνηγός, Χ., & Γούναρη, Ν. (2008). Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Ψηφιακές Τεχνολογίες: Αξιοποίηση διερευνητικού λογισμικού στη διδακτική προσέγγιση ενός περιβαλλοντικού ζητήματος. Στο Χ. Αγγέλη και Ν. Βαλανίδης (επιμ.), Πρακτικά του 6ου  Πανελλήνιου Συνεδρίου «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση», Τόμος 2, (σσ. 317-324). Πανεπιστήμιο Κύπρου. Λεμεσός. 

121. Γούναρη, Ν., Δασκολιά, Μ., Κυνηγός, Χ., & Φλογαΐτη, Ε. (2008). Ατμοσφαιρική ρύπανση και καταστροφή των μνημείων: δημιουργία σχεδίου εκπαιδευτικής δραστηριότητας με την αξιοποίηση διερευνητικού λογισμικού για τη διδασκαλία της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Στο Κ. Νικολάου (επιμ.) Ηλεκτρονικά Πρακτικά του 3 ου  Περιβαλλοντικού Συνεδρίου Μακεδονίας. Ένωση Ελλήνων Χημικών - Περιφερειακό
Τμήμα Κεντρικής & Δυτικής Μακεδονίας. Θεσσαλονίκη.

122. Δασκολιά, Μ., Παπαγεωργίου, Ε., Γαβριλάκης, Κ., & Φλογαΐτη, Ε. (2008). Αντιλήψεις Νηπιαγωγών για τα αίτια και τις συνέπειες του περιβαλλοντικού ζητήματος της τρύπας του όζοντος. Στο Δ.-Μ. Κακανά και Γ. Σιμούλη (επιμ.), Πρακτικά του Συνεδρίου «Η Προσχολική Εκπαίδευση στον 21 ο  αιώνα: Θεωρητικές Προσεγγίσεις και Διδακτικές Πρακτικές» (2007), (σσ. 146-154). Θεσσαλονίκη. Εκδόσεις Επίκεντρο. ISBN: 978-960-458-173-3

123. Λιαράκου, Γ., Μπαζίγου, Κ., Φλογαΐτη, Ε., & Δασκολιά, Μ. (2006). Αντιλήψεις Νηπιαγωγών για το Περιβάλλον και τα Περιβαλλοντικά Προβλήματα. Στα Πρακτικά του 2ου  Συνεδρίου «Σχολικά Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης», (σσ. 393-402). Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ΥΠ.Ε.Π.Θ. Αθήνα. http://kpe-kastor.kas.sch.gr/kpe/yliko/sppe2/oral/PDFs/393-402_oral.pdf

124. Δασκολιά, Μ. (2002). Ποιοτική διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών για την έννοια της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Στο Ν. Ζούκης και Θ. Μητάτος (επιμ.), Ηλεκτρονικά Πρακτικά του 3 ου  Πανελλήνιου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή «Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα». Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος, Φιλοσοφική Σχολή Ε.Κ.Π.Α., Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Ε.Κ.Π.Α.
Αθήνα.

125. Δασκολιά, Μ. (2002). Οι επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Διερεύνηση της ύπαρξης αναγκών στους εκπαιδευτικούς και προσδιορισμός των προτεραιοτήτων τους. Στα Πρακτικά του 2ου  Πανελλήνιου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή «Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα», Τόμος Α΄, (σσ. 153-163). Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος. Αθήνα. Εκδόσεις Ατραπός. 

126. Δασκολιά, Μ. (2002). Το σχολείο παράγοντας διασφάλισης προϋποθέσεων για ένα βιώσιμο μέλλον. Η συμβολή της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Στο Ζ. Κ. Μπέλλα (επιμ.), Πρακτικά Διημερίδας «Το Σχολείο στην Τρίτη Χιλιετία», (σσ. 125-135). Δημοσιεύματα Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Αθηνών. Αθήνα.

127. Δασκολιά, Μ. (2002). Απαιτούμενες διαστάσεις του ρόλου του εκπαιδευτικού στον 21ο αιώνα. Αξιοποιώντας την πρόταση και την εμπειρία της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Στο Κ. Ουζούνης και Α. Καραφύλλης (επιμ.), Πρακτικά Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή
«Ο δάσκαλος του 21ου Αιώνα στην ευρωπαϊκή ένωση», (σσ. 262-271). Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Σχολή Επιστημών Υγείας, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α/βάθμιας Εκπαίδευσης Αλεξανδρούπολης. Αλεξανδρούπολη. Ξάνθη. Εκδόσεις Σπανίδη.

128. Δασκολιά, Μ. (2001). Η χρήση του Διαδικτύου στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Δυνατότητες και κίνδυνοι στην εποχή της πολιτισμικής παγκοσμιοποίησης. Στο Ν. Ζούκης και Θ. Μητάτος (επιμ.), Ηλεκτρονικά Πρακτικά του 10ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή «Ελληνική Παιδεία και Παγκοσμιοποίηση». Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος. Ναύπλιο. http://www.pee.gr/wp-content/uploads/praktika_synedrion_files/enall/sin_...

129. Δασκολιά, Μ.-Κ. (2000). Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τις βασικές γνώσεις και ικανότητες που θα πρέπει να διαθέτει ένας εκπαιδευτικός στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Στο Β. Παπαδημητρίου (επιμ.), Πρακτικά Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή «Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης του 21ου Αιώνα. Προοπτικές και Δυνατότητες», (σσ. 237-244). Λάρισα. Εκδόσεις Παλμός.

130. Δασκολιά, Μ. (2000). Οι επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Διερεύνηση της ύπαρξης αναγκών στους εκπαιδευτικούς και προσδιορισμός των προτεραιοτήτων τους. Στα Πρακτικά του 2ου  Πανελλήνιου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή «Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα», (σσ. 153-163). Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος. Αθήνα.